W porównaniu samochodów wcale nie chodzi nam o to, żeby wykazać ich podobieństwo. Przeciwnie, chcemy wskazać na różnice pomiędzy nimi, które zaczynają się już od wyglądu zewnętrznego. W podjęciu decyzji o wyborze pojazdu wygląd zewnętrzny ma niebagatelne znaczenie, zwłaszcza, gdy wyboru dokonują kobiety.
Nikt przecież nie zaprzeczy, że nadwozie Stilo wygląda nowocześniej, bardziej stylowo niż nadwozie Astry II, które ma charakterystyczną, niemiecką "ociężałość". Trzeba także podkreślić, że Stilo jest nie tylko ładniejsze, ale i młodsze konstrukcyjnie - po raz pierwszy zostało zaprezentowane w 2001 r., Astrę II natomiast pokazano 3 lata wcześniej. Podobieństwa obu modeli doszukamy się łatwo w wymiarach zewnętrznych i pojemności skokowej silników.
Wnętrze nadwozia

Pomimo porowatego plastiku, z którego wykonano tablicę przyrządów, jest ona nowocześniejsza w Stilo, również wskaźniki są bardziej czytelne we włoskim samochodzie. Wnętrze Stilo jest też przestronniejsze, szersze i wyższe.
Fotele przednie znacznie wygodniejsze są w Stilo, mają też dłuższe siedziska, lepiej podtrzymujące uda, co jest nie bez znaczenia podczas dłuższej jazdy. Więcej miejsca na nogi mają pasażerowie siedzący z tyłu w Stilo niż ci - na tylnych siedzeniach Astry. W sumie tzw. przedział osobowy jest lepiej rozwiązany w Stilo. Astra II ma natomiast większy bagażnik.

Bezpieczeństwo
Oba pojazdy opracowano z uwzględnieniem tzw. bezpieczeństwa biernego, a więc zmniejszającego skutki wypadku. Mają wzmocnienia środkowej części nadwozia i strefy kontrolowanego zgniotu. Zadbano też o bezpieczeństwo czynne, które zapobiega powstaniu wypadku, a więc są skutecznie działające hamulce, dobra stateczność w ruchu i jest wygodne miejsce kierowcy.

W pierwszym okresie sprzedaży Stilo było bardzo bogato wyposażone pod względem bezpieczeństwa, co wpływało na wysoką cenę. Obecnie zmniejszono liczbę układów elektronicznych i cenę obniżono. W wyposażeniu podstawowym Stilo otrzymujemy układ ABS+EBD (elektroniczny rozdział siły hamowania), natomiast w Astrze II ABS. W obu pojazdach seryjnie są montowane dwie przednie poduszki gazowe.

Wrażenia z jazdy
Kierowca ma wygodniejszą pozycję w Stilo niż w Astrze II, mimo że oba pojazdy seryjnie wyposażono w dwupłaszczyznową regulację ustawienia kolumny kierownicy i regulację wysokości fotela. Urządzenia sterowania w obu pojazdach pracują dobrze, ale w Stilo jest możliwość wyboru większej siły wspomagania układu kierowniczego, czyli kierownicą łatwiej obracać po naciśnięciu przycisku "city".

Zawieszenie Stilo przyczynia się do większej wygody jazdy, natomiast w Astrze II jest twardsze i lepiej stabilizuje pojazd na łukach dróg. Dynamika obu pojazdów jest zbliżona, dobra, ale silnik Astry II jest bardziej elastyczny.

Podsumowanie
Okazuje się, że trzy lata różnicy pomiędzy samochodami to dużo. Stilo jest nowocześniejsze, ma nie tylko stylistycznie ciekawszy kształt nadwozia, ale jest przyjemniejsze i większe wewnątrz. Po prostu jest pojazdem wygodniejszym. Astra II natomiast dysponuje lepszym silnikiem - elastycznym i bardziej ekonomicznym. Stilo 5-drzwiowe jest tańsze od 5-drzwiowej Astry II.
Włoskie samochody kupujemy, ale obawiamy się o ich bezawaryjną eksploatację, w przypadku Astry II montowanej w Gliwicach możemy mieć nadzieję niezawodnego użytkowania.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
Polecane oferty
kup teraz

Apple AirPods 2 biały (MV7N2ZM/A)
Nowe AirPods to słuchawki bezprzewodowe wymyślone …
kup teraz

Beyerdynamic DT 900 Pro X Czarny
Beyerdynamic DT 900 PRO X Słuchawki studyjne do od…
kup teraz

Pioneer HDJ-X5-K czarny
Pioneer DJ stworzył nową linię DJskich słuchawek, …
kup teraz

Beyerdynamic DT770M 80Ohm
BEYERDYNAMIC DT770M Profesjonalne DT770M to słucha…
Pirat drogowy w Lublinie