Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Opel Ampera-e. Pierwsze zdjęcia nowości

(mm/ip)
W przyszłym roku Opel wprowadzi na rynek nowy samochód elektryczny zasilany akumulatorami. Niemiecka firma planuje zatem kontynuację największej ofensywy modelowej w swojej historii, w ramach której w latach 2016–2020 zaoferuje 29 nowych modeli / Fot. Opel
W przyszłym roku Opel wprowadzi na rynek nowy samochód elektryczny zasilany akumulatorami. Niemiecka firma planuje zatem kontynuację największej ofensywy modelowej w swojej historii, w ramach której w latach 2016–2020 zaoferuje 29 nowych modeli / Fot. Opel
W przyszłym roku Opel wprowadzi na rynek nowy samochód elektryczny zasilany akumulatorami. Niemiecka firma planuje zatem kontynuację największej ofensywy modelowej w swojej historii, w ramach której w latach 2016–2020 zaoferuje 29 nowych modeli.
W przyszłym roku Opel wprowadzi na rynek nowy samochód elektryczny zasilany akumulatorami. Niemiecka firma planuje zatem kontynuację największej ofensywy
W przyszłym roku Opel wprowadzi na rynek nowy samochód elektryczny zasilany akumulatorami. Niemiecka firma planuje zatem kontynuację największej ofensywy modelowej w swojej historii, w ramach której w latach 2016–2020 zaoferuje 29 nowych modeli / Fot. Opel

Pięciodrzwiowy, pięciomiejscowy samochód będzie nazywał się Ampera‑e. Jego atutem ma być nie tylko większy zasięg na pełnym ładowaniu w porównaniu z większością samochodów elektrycznych, ale także przystępna cena. Firma zamierza wykorzystać doświadczenia zdobyte dzięki oryginalnej Amperze, która w 2011 roku wyznaczyła wzorzec dla nowoczesnych samochodów elektrycznych.

Obecne trendy, takie jak urbanizacja czy dbałość o stan środowiska naturalnego, dyktują potrzebę opracowywania nowych sposobów zapewnienia mobilności i alternatywnych systemów napędu. „Samochody elektryczne mogą istotnie przyczynić się do ochrony klimatu i ograniczenia emisji zanieczyszczeń” — mówi dyrektor generalny Grupy Opel, dr Karl-Thomas Neumann. „Nowy Opel Ampera‑e otworzy drogę do elektrycznej mobilności, znosząc bariery wysokiej ceny i krótkiego zasięgu”.

Kompaktowe proporcje nadwozia Ampery‑e wynikają z płaskiej konstrukcji akumulatora zamontowanego pod podłogą pojazdu. Sposób ulokowania akumulatora przekłada się też na przestronne wnętrze, w którym może wygodnie podróżować pięć osób, oraz bagażnik o pojemności porównywalnej z tym, co oferują samochody w segmencie kompaktowym.

Ampera‑e będzie także wyposażona w asystenta kierowcy Opel OnStar oraz w łączność z Internetem i system multimedialny, umożliwiający zintegrowanie smartfonów i innych urządzeń elektronicznych z pojazdem.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty