Opel Ampera-e. Pierwsze zdjęcia nowości

(mm/ip)
W przyszłym roku Opel wprowadzi na rynek nowy samochód elektryczny zasilany akumulatorami. Niemiecka firma planuje zatem kontynuację największej ofensywy modelowej w swojej historii, w ramach której w latach 2016–2020 zaoferuje 29 nowych modeli / Fot. Opel
W przyszłym roku Opel wprowadzi na rynek nowy samochód elektryczny zasilany akumulatorami. Niemiecka firma planuje zatem kontynuację największej ofensywy modelowej w swojej historii, w ramach której w latach 2016–2020 zaoferuje 29 nowych modeli / Fot. Opel
Udostępnij:
W przyszłym roku Opel wprowadzi na rynek nowy samochód elektryczny zasilany akumulatorami. Niemiecka firma planuje zatem kontynuację największej ofensywy modelowej w swojej historii, w ramach której w latach 2016–2020 zaoferuje 29 nowych modeli.
W przyszłym roku Opel wprowadzi na rynek nowy samochód elektryczny zasilany akumulatorami. Niemiecka firma planuje zatem kontynuację największej ofensywy
W przyszłym roku Opel wprowadzi na rynek nowy samochód elektryczny zasilany akumulatorami. Niemiecka firma planuje zatem kontynuację największej ofensywy modelowej w swojej historii, w ramach której w latach 2016–2020 zaoferuje 29 nowych modeli / Fot. Opel

Pięciodrzwiowy, pięciomiejscowy samochód będzie nazywał się Ampera‑e. Jego atutem ma być nie tylko większy zasięg na pełnym ładowaniu w porównaniu z większością samochodów elektrycznych, ale także przystępna cena. Firma zamierza wykorzystać doświadczenia zdobyte dzięki oryginalnej Amperze, która w 2011 roku wyznaczyła wzorzec dla nowoczesnych samochodów elektrycznych.

Obecne trendy, takie jak urbanizacja czy dbałość o stan środowiska naturalnego, dyktują potrzebę opracowywania nowych sposobów zapewnienia mobilności i alternatywnych systemów napędu. „Samochody elektryczne mogą istotnie przyczynić się do ochrony klimatu i ograniczenia emisji zanieczyszczeń” — mówi dyrektor generalny Grupy Opel, dr Karl-Thomas Neumann. „Nowy Opel Ampera‑e otworzy drogę do elektrycznej mobilności, znosząc bariery wysokiej ceny i krótkiego zasięgu”.

Kompaktowe proporcje nadwozia Ampery‑e wynikają z płaskiej konstrukcji akumulatora zamontowanego pod podłogą pojazdu. Sposób ulokowania akumulatora przekłada się też na przestronne wnętrze, w którym może wygodnie podróżować pięć osób, oraz bagażnik o pojemności porównywalnej z tym, co oferują samochody w segmencie kompaktowym.

Ampera‑e będzie także wyposażona w asystenta kierowcy Opel OnStar oraz w łączność z Internetem i system multimedialny, umożliwiający zintegrowanie smartfonów i innych urządzeń elektronicznych z pojazdem.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polska coraz bardziej rowerowa

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie