Opel Agila

Witold Blady
Udostępnij:
Deska rozdzielcza Opla Agilii jest przeniesiona z bliźniaczego auta Suzuki - Wagon R+. Z tego samego auta pochodzą np. klamki drzwi. Za to z półek Opla zastosowano przełączniki sterujące światłami, kierunkowskazami i wycieraczkami.

|
|
|
|
|
|
Mikrovan rodem z GliwicMieliśmy okazję wypróbować nowe auto z Gliwic jeszcze przed jego oficjalną prezentacją. Oto nasze wrażenia.
Dane techniczne

Model1.2
Pojemność skokowa (cm sześc.)1199
Moc maksymalna (KM)75
Maks. moment obrotowy (Nm)110
Skrzynia biegówmanualna, pięciobiegowa
Pojemność bagażnika (dm sześc.)240/700/1250
Długość/szerokość/wysokość (mm)3500/1620/1695
Rozstaw osi (mm)2360
Prędkość maksymalna (km/h)155
Przyspieszenie 0-100 km/h (sek)13,5
Średnie zużycie paliwa (l/100 km)6,5

Wnętrze
Wyraźnie widać, że auto powstało we współpracy z Japończykami. Deska rozdzielcza jest przeniesiona z bliźniaczego auta Suzuki - Wagon R+. Z tego samego auta pochodzą np. klamki drzwi. Za to z półek Opla zastosowano w Agili przełączniki sterujące światłami, kierunkowskazami i wycieraczkami. Także zespół pokręteł nawiewu i ogrzewania przeniesiono z aut Opla. Pod fotelami ukryto dwa pomysłowe schowki - bardzo się przydają, gdyż ten przed pasażerem jest naprawdę mikroskopijnych rozmiarów. Tworzywa użyte wewnątrz auta niestety nie są najwyższej jakości.
Silnik
Auto napędzane jest silnikiem o pojemności 1,2 l - stosowanym już wcześniej w najmniejszym do tej pory Oplu - Corsie. Silnik ma moc 75 KM, cztery zawory na cylinder i należy do rodziny Ecotec.
» Nadwozie
W rzucie bocznym Agila jest niemal nie do odróżnienia od produkowanego na Węgrzech bliźniaka -

Suzuki Wagon R+

. Różnicę widać tylko z przodu pojazdu, Agila jest bardzo kanciasta. Po złożeniu tylnych siedzeń (kanapa dzielona jest w stosunku 50:50) do Agili można załadować prawie 800 dm sześc. bagażu. Dzięki czterem drzwiom wsiadanie nie stanowi problemu, nawet wysocy pasażerowie powinni bez trudu zmieścić się na tylnej kanapie.
Wyposażenie
Standardem we wszystkich wersjach są elektryczne wspomaganie układu kierowniczego i poduszka gazowa dla kierowcy.
Jazda
Odcinek, na którym mieliśmy okazję wypróbować nowe autko Opla był krótki, poprowadzono go jednak bardzo krętymi, górskimi drogami i wąskimi uliczkami. Auto jest bardzo zwrotne, średnica zawracania jest niewiele większa od 9 metrów. W manewrach bardzo pomaga seryjnie montowane elektryczne wspomaganie układu kierowniczego. Silnik 1,2 l sprawia, że Agila jest całkiem dynamiczna. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 13,5 sek, zaś prędkość maksymalną producent określił na 155 km/h. Jak na auto, które ma służyć głównie do jazdy po mieście, osiągi doskonałe. Wysokie i wąskie nadwozie sprawia, że autko dość mocno przechyla się na zakrętach. Dopiero przy bardzo szybkiej jeździe Agila ujawnia swoją ochotę do podsterowności, typowej dla przednionapędowych aut.
Cena
Nowy mikrovan z Gliwic jest do kupienia w wersji podstawowej już za 34 650 zł (1.2 l, 75 KM) i w wersji Komfort za 36 650 zł (również 1,2 l, 75 KM).

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polska coraz bardziej rowerowa

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie