Produkcję agili rozpoczęto w 1999 r., a rok później z pojazdu 4-osobowego zrobiono 5-osobowy, zmieniając konstrukcję tylnej kanapy. Teraz dokonano nieznacznej modernizacji nadwozia i wnętrza, poszerzając ofertę silników o jednostkę wysokoprężną wytwarzaną również w Polsce we wspólnym zakładzie z Fiatem. Ten silnik przewidziany jest także dla fiata pandy i innych modeli włoskiego koncernu.
Nowoczesna jednostka wysokoprężna z wtryskiem bezpośrednim i zasilaniem typu common rail o pojemności 1,3 l osiąga moc 70 KM.
Wbrew pozorom praca tego silnika zasługuje na uznanie. Prędkość 100 km/h agila osiąga po 15 s, co nie jest wynikiem oszałamiającym, za to w mieście pojazd zużywa 6,6 l oleju napędowego na 100 km. W porównaniu z najtańszą wersją, napędzaną zmodernizowanym silnikiem benzynowym 1,0 l (60 KM), auto z dieslem kosztuje 10 tys. zł więcej. Opłacalność takiej inwestycji zależeć będzie od liczby przejeżdżanych w ciągu roku kilometrów.
Dane techniczne
Typ silnika | diesel |
Pojemność skokowa (cm3 ) | 1 248 |
Moc (KM) | 70 |
Przyspieszenie (do 100 km/s) | 15,0 |
Prędkość maksymalna (km/h) | 153 |
Zużycie paliwa (l/100 km) trasa/miasto | 4,4/6,6 |
Długość/szerokość/wysokość (cm) | 353/162/170 |
Pojemność bagażnika (l) | 240 |
Cena brutto (zł) | 43.850 |
Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?