Oficjalna prezentacja Mitsubishi i-MiEV w Polsce

(ip)
Pierwszy na świecie seryjnie produkowany samochód elektryczny – Mitsubishi i-MiEV został oficjalnie zaprezentowany polskim mediom, przedstawicielom rządu i władz miasta Warszawa oraz potencjalnym klientom.
Fot. Mitsubishi
Fot. Mitsubishi

Jednocześnie firma e+ przedstawiła kompleksową ofertę związaną z zakupem, wynajmem i eksploatacją Mitsubishi i-MiEV. Spółka e+ uruchomiła też w największych galeriach handlowych Warszawy punkty ładowania samochodów elektrycznych.

Mitsubishi i-MiEV zadebiutował w Polsce zimą bieżącego roku. Do dziś zebrano już 40 zamówień na te samochody. 20 z nich trafi do firmy e+ Sp. z o.o, 4 zostały zakupione przez fińską firmę energetyczną Fortum, 2 należą do BOŚ Banku, 3 - do przedsiębiorstwa z branży telekomunikacyjnej, po jednym do siostrzanej spółki Mitsubishi Corporation, Biura Rozwoju Krakowa, firmy ABB a pozostałe 4 pojazdy zamówiły przedsiębiorstwa z branży energetycznej.

**CZYTAJ TAKŻE

Elektryczny i-MiEV w PolsceMitsubishi i-MiEV za 160 tys. zł

**

Fot. Mitsubishi
Fot. Mitsubishi

Dzięki pionierom, którzy kupili elektryczne auta Mitsubishi, są już dostępne pierwsze opinie użytkowników z rodzimego rynku, które stanowią bezcenne źródło informacji dla wszystkich przyszłych klientów. To ważne dane, gdyż według szacunków ekspertów samochody elektryczne już w nieodległej perspektywie zdominują rynek motoryzacyjny.

"Cieszymy się, że wspólnie z naszymi partnerami z firmy e+ będziemy rozwijać rynek aut elektrycznych. Dzięki nim, szybko powstanie tak istotna dla użytkowników i-MiEV infrastruktura sieci doładowywania." - powiedział Arkadiusz Tomala dyrektor zarządzający polskiego oddziału Mitsubishi Motors. Spółka e+ odebrała właśnie pierwszych 5 seryjnie produkowanych

Fot. Mitsubishi
Fot. Mitsubishi

pojazdów Mitsubishi iMiEV.

"Mamy również drugi powód do radości - dzięki rozsądnej ofercie leasingowej Santader Banku i-MiEV stanie się atrakcyjną propozycją także dla przedstawicieli małych przedsiębiorstw. To kolejny ważny krok na drodze do popularyzacji elektrycznej mobilności."- dodał Arkadiusz Tomala.

Badania pokazują, że rynek samochodów elektrycznych na świecie dynamicznie rośnie. Firma konsultingowa BCG w oficjalnych prognozach szacuje udział samochodów hybrydowych i elektrycznych w sprzedaży nowych aut od 11 do nawet 52 proc. w 2020 roku. Z analiz Frost & Sullivan wynika, że w najbliższych latach po drogach na całym świecie będzie się poruszało niemal 6,5 mln pojazdów o napędzie hybrydowym i elektrycznym. Dlatego

Fot. Mitsubishi
Fot. Mitsubishi

Mitsubishi Motors i firma e+ podpisały porozumienie, na mocy którego zobowiązują się upowszechniać w Polsce ideę mobilnej elektryczności, jako rozwiązania innowacyjnego, bardziej uzasadnionego ekonomicznie i przyjaznego środowisku naturalnemu.

Zaprezentowana podczas wydarzenia oferta firmy e+ pozwala kierowcom pojazdów elektrycznych w pełni korzystać z możliwości tych samochodów. Poruszając się po mieście kierowca może wybrać jeden z 12 obecnie uruchomionych łatwo dostępnych punktów doładowania e+ zlokalizowanych w czterech największych centrach handlowych w Warszawie: w Galerii Mokotów, Arkadii, CH Warszawa Wileńska i Blue City. Oprócz dostępu do

Fot. Mitsubishi
Fot. Mitsubishi

najliczniejszych w kraju punktów doładowania spółka zapewnia pakiet w postaci usługi wynajmu, serwisu, ubezpieczenia i assistance pojazdu, instalację indywidualnych punktów doładowania w miejscach wskazanych przez klientów i partnerów. W pakiecie zawarte są również koszty zużycia energii niezbędnej do ładowania pojazdu. Dostępne są również inne możliwości finansowania, np. leasing samochodu.

Przy jednorazowym naładowaniu i-MiEV zapewnia zasięg 150 km. To zupełnie wystarcza, gdyżbadania w Japonii i Europie oraz dane, uzyskane od pierwszych polskich klientów, wykazały, że średnio 90% kierowców przejeżdża nie więcej, niż 40 km dziennie.

Fot. Mitsubishi
Fot. Mitsubishi

Mitsubishi i-MiEV jest zasilany wysokoenergetycznymi akumulatorami litowo-jonowymi. Bateria o dużej pojemności zbudowana z 88 litowo-jonowych ogniw połączonych szeregowo jest zamontowana pod podłogą.

Konstrukcja i-MiEV umożliwia trzy sposoby ładowania akumulatorów, które pozwalają na ładowanie w domu i poza nim. Normalnie w warunkach domowych korzystając z gniazdka 100V lub z gniazdka 200V za pomocą dostarczonych wraz z pojazdem przewodów. Akumulatory samochodu i-MiEV mogą być również ładowane na stacjach szybkiego ładowania, których sieć jest aktualnie tworzona w Japonii i wielu krajach na całym świecie. Czas

Fot. Mitsubishi
Fot. Mitsubishi

ładowania z gniazdka 200V to 6 godzin, szybkie ładowanie trwa 30 minut.

W Mitsubishi i-MiEV zamontowano kompaktową i lekką jednostopniową przekładnię redukcyjną przenoszącą moment obrotowy z silnika. Taka jednostka napędowa wytwarza maksymalny moment obrotowy już od bardzo niskich prędkości obrotowych (180 Nm - 0 do 2,000 obr/min), co zapewnia świetne osiągi szczególnie przy prędkości od 0 do 50 km/h.

Dźwignia zmiany trybu jazdy oferuje 6 położeń: znane z typowej przekładni automatycznej "zwykłego samochodu": P (Parking), R (Reverse - bieg wsteczny), N (Neutral - bieg jałowy) oraz D (Drive - jazda do przodu) oraz dwa specyficzne tryby jazdy:B (Brake- hamowanie), który zwiększa odzyskiwanie energii (przeznaczony do jazdy z góry) I C (Comfort), który

Fot. Mitsubishi
Fot. Mitsubishi

redukuje odzyskiwanie energii (służy do jazdy w gęstym ruchu miejskim). Umożliwiają one kierowcy wybór pomiędzy maksymalną przyjemnością z jazdy lub maksymalną ekonomiką jazdy, a maksymalnym odzyskiwaniem energii.

Przeznaczony do jeżdżenia i używania w ten sam sposób, co “normalny" samochód z silnikiem spalinowym, i-MiEV jest zwykłym, kompaktowym samochodem mieszczącym 4 dorosłe osoby w stosunkowo niedługim, mierzącym 3,475 m nadwoziu. Samochód ma czworo szeroko otwieranych drzwi, prawdziwy bagażnik (227 l pojemności, powiększany po złożeniu tylnych siedzeń do 860 l - (VDA), a promień skrętu wynoszący zaledwie 4,5 metra czyni go wyjątkowo zwrotnym i poręcznym.

Fot. Mitsubishi
Fot. Mitsubishi

Eksploatacja samochodu elektrycznego różni się wyraźnie od eksploatacji samochodu spalinowego również w zakresie ponoszonych kosztów, szczególnie w przypadku kosztów "tankowania" różnica ta jest dramatyczna. Koszt naładowania akumulatorów w Polsce do poziomu umożliwiającego przejechanie 100 km to około 6 złotych. Koszty serwisowania samochodu i-MIEV będą również znacznie niższe, dzięki zlikwidowaniu potrzeby obsług i wymian elementów eksploatacyjnych silnika spalinowego, a także skrzyni biegów.

Serwisowanie jest przewidziane co 20 000 km. Jedyne trzy elementy, które wymagają okresowej wymiany to: filtr przeciwpyłowy wymieniany co 20 000 km, płyn hamulcowy - co 40 000 km i olej w przekładni - co 100 000 km.

Na samochód i-MiEV MMC udziela dostosowanej do specyfiki samochodu elektrycznego 5-letniej gwarancji z ograniczeniem przebiegu do 100.000 km, obejmującej wszystkie elementy elektrycznego układu napędowego.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty