Ofiara wypadku nie jest już konsumentem! UOKiK alarmuje

(kr)
Fot. Archiwum
Fot. Archiwum
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zwraca uwagę na orzeczenie Sądu Najwyższego, który stwierdził, że poszkodowany w wypadku komunikacyjnym nie jest konsumentem. Zdaniem UOKiK stracą na tym ofiary wypadków.
Fot. Archiwum
Fot. Archiwum

9 września Sąd Najwyższy wydał uchwałę, w której zapisano, iż poszkodowana osoba w wypadku komunikacyjnym nie jest konsumentem. Oznacza to, że UOKiK nie będzie mógł wstawić się za osobą, która chce dochodzić odszkodowania z tytułu obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej.

Urząd twierdzi, że każda osoba fizyczna, która działa w celu niezwiązanym bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową, powinna mieć status konsumenta.

W swoim oświadczeniu UOKiK napisał: "Zwracamy także uwagę na cel ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów, którym jest ochrona słabszych, nieprofesjonalnych uczestników rynku przed naruszającymi ich interesy działaniami przedsiębiorców - profesjonalnych podmiotów".

Statystyki pokazują, że najczęstszą przyczyną skarg i sporów z zakładami ubezpieczeń, są ubezpieczenia komunikacyjne. Prawie połowa skarg, które trafiły do Rzecznika Ubezpieczonych, dotyczyła właśnie tego typu przypadków.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty