Ofensywa Forda na chińskim rynku

(pp)
Fot. Archiwum Polskapresse
Fot. Archiwum Polskapresse
Od wielu lat największym rynkiem zbytu dla producentów samochodów były Stany Zjednoczone. Jednak kryzys z 2008 roku sprawił, że teraz palmę pierwszeństwa przejęły Chiny. Najlepszym tego przykładem były zakończone niedawno targi w Szanghaju, na których swoją ofertę przedstawiali wszyscy najwięksi producenci. Jednym z nich był Ford.
Fot. Archiwum Polskapresse
Fot. Archiwum Polskapresse

W 2010 roku marka ta odnotowała w Chinach sprzedaż na poziomie 582,5 tysiąca egzemplarzy, co stanowiło blisko 40 proc. wzrost w stosunku do 2009 roku. Ford nie chciał przegapić takiej okazji i sukcesywnie zaczął rozszerzać swoją ofertę w Państwie Środka. Szefowie tej marki planują do 2015 roku podwojenie liczby salonów sprzedaży w Chinach.

**CZYTAJ TAKŻE

Ford odchudzi swoje modeleFord Mondeo kontra Skoda Superb

**

Cała operacja już się rozpoczęła. W każdym tygodniu powstają dwa nowe salony Forda. Jest bardzo duże przedsięwzięcie, tym bardziej że tempo budowy ma jeszcze wzrosnąć. Obecnie w Chinach funkcjonuje 340 salonów tej marki.

Amerykanie chcą także do 2015 roku poszerzyć ofertę o 15 nowych modeli. Podobno w grę wchodzi także wprowadzenie na chiński rynek marki Lincoln.

Źródło: wp.pl

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty