Po przejechaniu 10, 15 lub 20 tysięcy km, w silniku samochodu osobowego należy wymienić olej i filtr. Do niedawna powszechnie stosowaną metodą było spuszczanie oleju przez otwór umieszczony w najniższej części miski olejowej.
Obecnie, celem skrócenia czasu obsługi stosuje się metodę odsysania oleju z miski. Metoda ta ma jednak wadę. Nawet przy dokładnym odessaniu część zanieczyszczonego oleju pozostaje i miesza się ze świeżym olejem. Pewnie jest to ilość niegroźna dla eksploatacji, bowiem producenci samochodów aprobują taką technologię wymiany oleju.
Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?