Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Odświeżony Volkswagen Touareg

Janusz Steinbarth
Volkswagen Touareg V6 TDI / Fot. Volkswagen
Volkswagen Touareg V6 TDI / Fot. Volkswagen
Volkswagen Touareg przeszedł właśnie face-lifting. Lekko zmodyfikowane nadwozie, bardziej wydajne silniki oraz bogatsze wyposażenie to najważniejsze zmiany w topowym SUV-ie firmy.
Volkswagen Touareg V6 TDI / Fot. Volkswagen
Volkswagen Touareg V6 TDI / Fot. Volkswagen

Druga generacja Touarega debiutowała w 2010 roku, teraz ją zmodernizowano. W ciągu 12 lat, czyli od dnia debiutu pierwszej generacji, Volkswagen sprzedał około 3/4 miliona sztuk tych dużych, komfortowych aut. Luksusowo wykończony SUV konkuruje głównie z takimi modelami jak Jeep Grand Cherokee, Nissan Murano czy Toyota Land Cruiser. Jednak ze względu na bardzo wysoką jakość wykonania i zastosowanie wielu nowatorskich rozwiązań technicznych Touareg jest też ciekawą alternatywą dla SUV-ów segmentu premium, czyli takich producentów jak Lexus,  Mercedes czy Volvo.

Rekreacyjno-terenowy pojazd ma odświeżony przód i tył nadwozia (zmienione zostały głównie zderzaki, z przodu zastosowano większe reflektory, końcówki tłumików otrzymały nowy kształt, a do wykonania świateł wykorzystano diody LED). Designerzy przygotowali cztery nowe wzory obręczy kół, ponadto wzbogacona została paleta dostępnych kolorów nadwozia o pięć nowych. Samochód prezentuje się doskonale, optycznie stał się szerszy i bardziej przysadzisty, a z opcjonalnym pakietem stylizacyjnym R-line zyskał jeszcze więcej na dynamice.

Volkswagen Touareg V6 TDI / Fot. Volkswagen
Volkswagen Touareg V6 TDI / Fot. Volkswagen

W eleganckim i świetnie wykonanym wnętrzu zastosowano białe (wcześniej czerwone) podświetlenie „zegarów”, nowe kolory skóry, zmieniono też wykończenie przełączników i inkrustacje z drewna.

Teraz wszystkie wersje posiadają w standardzie reflektory biksenonowe i system Post-Collision Braking System. Tej zimy w Europie na wyposażenie Touarega trafią systemy on-line oparte na usługach Google (Google Earth, Google Street View), a także usługi informujące o płynności ruchu, korkach drogowych itp.

Pojazd otrzymał zmodernizowane zawieszenie, które zapewnia jeszcze więcej komfortu i lepsze prowadzenie. Opcjonalnie można zamówić zawieszenie pneumatyczne dodatkowo zwiększające komfort jazdy.

Podstawową jednostką Touarega jest 3-litrowy, 6-cylindrowy silnik wysokoprężny o mocy 204 KM. Czyli bez zmian jeśli chodzi o moc maksymalną, obniżono w nim jednak zużycie oleju napędowego (z 7 litrów na 100 km do 6,6). Mocniejszy wariant tej jednostki obecnie generuje 262 KM, o 17 KM więcej niż poprzednik. Ten silnik w tym wariancie mocy wydaje się być optymalny dla tak dużego

Volkswagen Touareg V6 TDI / Fot. Volkswagen
Volkswagen Touareg V6 TDI / Fot. Volkswagen

SUV-a (różnica w cenie w stosunku do podstawowego wariantu dotąd była niewielka i pewnie taka pozostanie). Touareg 3.0 TDI przyspiesza do setki w 7,3 sek. i na autostradzie może rozwinąć prędkość 225 km/h. Mimo dobrych osiągów zużycie paliwa należy uznać za umiarkowane (6,6 l/ 100 km). Dla spragnionych mocy i jeszcze lepszych wrażeń z jazdy przewidziano jednostkę V8 TDI, która oferuje 340 koni. Niezależnie od wersji silnikowej napęd przenoszony jest na cztery koła (4Motion oparte na układzie Torsen) za pośrednictwem 8-biegowej przekładni automatycznej.

Dla miłośników jazdy offroadowej niemiecki producent przewidział odmianę 4XMotion zdolną pokonywać wzniesienia do 45 stopni. Opcja ta oferowana jest z pakietem Terrain-Tech i

Volkswagen Touareg V6 TDI / Fot. Volkswagen
Volkswagen Touareg V6 TDI / Fot. Volkswagen

obejmuje centralny mechanizm różnicowy z blokadą i elektronicznie regulowaną blokadą wielotarczową, a także z przekładnią redukcyjną, podwyższonym prześwitem oraz 100-litrowym zbiornikiem paliwa. Mieliśmy okazję sprawdzić Touarega na specjalnie przygotowanym dla dziennikarzy torze offroadowym. W życiu codziennym nikt oczywiście nie próbuje pokonywać autem tak karkołomnych odcinków, jakie przyszło nam tam przejechać. Touareg dowiódł, że jest nie tylko komfortowy na asfalcie, ale również przygotowany do poruszania się w trudnym terenie.

Klientom na zachodzie firma proponuje również wersję hybrydową, w Polsce nie będzie ona jednak oferowana. Ceny odnowionego SUV-a nie są jeszcze znane, ale tradycyjnie nie powinny odbiegać znacząco od tych sprzed liftingu.

Wybrane dane technioczne Volkswagena Touarega 3.0 TDI V6 i konkurentów:

Marka/modelVolkswagen Touareg 3.0 TDI V6Infiniti QX70 3.0D GTJeep Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Quadra-Trac II Limited
Cena (zł)jeszcze nie znana246915232500
Typ nadwozia/liczba drzwiSUV / 5SUV / 5SUV / 5
Liczba miejsc555
Wymiary i masy   
Długość x szerokość x wysokość4801 x 1940 x 17094865 x 1925 x 16804822 x 1943 x 1781
Rozstaw kół: przód/tył1656 / 16761635 / 16401628 / 1634
Rozstaw osi289328852915
Masa własna218520122355
Pojemność bagażnika (l)697-1642410-1305457-1554
Pojemność zbiornika paliwa (l)859088
Układ napędowy   
Rodzaj paliwaolej napędowyolej napędowyolej napędowy
Pojemność (cm3)296729932987
Liczba cylindrów666
Napędzana ośobie osieobie osieobie osie
Skrzynia biegów:   
typ/liczba przełożeńautomatyczna / 8automatyczna / 7automatyczna / 8
Osiągi   
Moc (KM) przy obr./min262 / 3800-4400238 / 3750250 / 4000
Moment obrotowy (Nm)580550570
przy obr./min1750-250017501600-2800
Przyspieszenie 0–100 km/h (s)7,38,38,2
Prędkość maksymalna (km/h)225212202
Średnie spalanie (l/100 km)6,68,67,5
Emisja CO2 (g/km)174225198
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty