Odświeżony Renault Kangoo

(ip)
Odświeżony Renault Kangoo, Fot: Renault
Odświeżony Renault Kangoo, Fot: Renault
Kangoo i Grand Kangoo otrzymały zmieniony przód nadwozia. który jest zgodny z nową stylistyką samochodów marki Renault. Zmodernizowana została także deska rozdzielcza. Dodatkowo pojawiła się nowa "terenowa" wersja o nazwie Extrem. Na polskim rynku można już składać zamówienia na odświeżone modele. Ceny zaczynają się już od 63 700 zł.

W odświeżonym Renault Kangoo zmianie uległ przód, który przyjął kształt zgodny z nową stylistyką marki Renault, z

Odświeżony Renault Kangoo, Fot: Renault
Odświeżony Renault Kangoo, Fot: Renault

powiększonym i umieszczonym pionowo logo. Dzięki temu design zyskuje na wyrazistości i atrakcyjności w porównaniu do poprzedniego. Różnicę między gamą wersji osobowych i dostawczych podkreślają specyficzne dla każdej z nich zderzaki. Zderzak kombivana ozdobiony jest osłoną chłodnicy z akcentami w kolorze lśniącej czerni i chromu, a reflektory są podkreślone czarnymi wstawkami kloszy (zależnie od poziomu wyposażenia). Zmieniony został również kształt lusterek wstecznych i tylnych świateł. Renault Kangoo jest obecnie odstępne w 8 kolorach nadwozia, w tym w trzech nowych: niemetalizowanym Biały Minéral oraz metalizowanych Szary Kasjopea i Jasny Srebrny.  

Wewnątrz zmieniona została środkowa konsola, wzbogacając się o panel w lśniącym, czarnym kolorze, grupujący elementy sterowania radiem i klimatyzacją (zależnie od wersji i poziomu wyposażenia). Zastosowano nową kierownicę, identyczną jak w Renault Scénic (w nowych wersjach silnikowych). Jeśli chodzi o tapicerkę, siedzenia Celsius, montowane poprzednio w najwyższych wersjach wyposażenia Fazy 1, są obecnie dostępne w standardzie w wiodących wersjach gamy Helios oraz w wersji Extrem.

W gamie polskiej w ofercie następują zmiany w najwyższym poziomie wyposażenia. Dotychczasowa wersja Privilege zostanie zastąpiona wersją Extrem. Wyróżnia się ona terenowym wyglądem. Posiada dwukolorowy przedni zderzak łączący matową czerń z wkładką ciemnoszarą. Lusterka wsteczne i 15’’ aluminiowe obręcze kół również otrzymują wykończenie w kolorze ciemnoszarym. Tylne boczne szyby są dodatkowo przyciemniane. Wersja ta posiada montowane w standardzie relingi dachowe. Na bokach nadwozia pojawiają się naklejki nadające autu bardziej stylowy wygląd. Nowe technologie, takie jak ESC

Odświeżony Renault Kangoo, Fot: Renault
Odświeżony Renault Kangoo, Fot: Renault

z funkcją Extended Grip, wspomaganie ruszania pod górę czy system multimedialny R-LINK są dostępne w opcji.

Nowe Renault Kangoo oferowane jest z bardzo oszczędnymi i wydajnymi silnikami, na czele z Energy dCi 90, zużywającym 4,3 l/100 km (w cyklu mieszanym NEDC) i emitującym 112 g CO2/km . W celu ograniczenia zużycia paliwa, Kangoo z silnikami najnowszej generacji wyposażono w standardzie we wskaźnik zmiany biegów oraz w tryb jazdy Eco, pozwalający obniżyć zużycie paliwa nawet o 10%. System ten steruje wielkością momentu obrotowego silnika, wskaźnikiem zmiany biegów (wyświetlanie z wyprzedzeniem) oraz charakterystyką pracy pedału gazu.

Obniżenie zużycia paliwa przekłada się również na obniżenie kosztów użytkowania i TCO, co jest szczególnie cenne z punktu widzenia użytkowników flot pojazdów, samorządów lokalnych i urzędów państwowych. Okresy międzyprzeglądowe w  przypadku nowych silników w gamie zostały wydłużone do 2 lat/40 000 km (poprzednio: 2 lata/30 000 km).

W fazie opracowywania nowego Kangoo, konstruktorzy Renault z najwyższą uwagą przyjrzeli  się wielu elementom, takim jak: wykończenie punktów zgrzewania, jakość spasowania drzwi (promienie krzywizn, równomierność), precyzyjniejsze nanoszenie mas szpachlowych oraz przede wszystkim poprawa parametrów akustycznych (wyciszenie, profil aerodynamiczny, silniki).

W tej ostatniej kwestii, która mogła sprawiać pewne kłopoty w pierwszych generacjach kombivanów, w ciągu ostatnich 15 lat następowała systematyczna poprawa. W celu uzyskania znaczącej poprawy parametrów akustycznych w kabinie,  konstruktorzy skupili się na skuteczniejszym wyciszeniu Kangoo poprzez zastosowanie większej liczby pianek wygłuszających. Nowy design pozwolił poprawić profil aerodynamiczny pojazdu, a do obniżenia poziomu niepożądanych hałasów przyczyniły się również silniki najnowszej generacji.

Odświeżony Renault Kangoo, Fot: Renault
Odświeżony Renault Kangoo, Fot: Renault

Oferta elementów wyposażenia i technologii zwiększających komfort podróżowania została rozbudowana i unowocześniona. Obejmuje ona w szczególności system multimedialny R-Link, z umożliwiającym optymalizację przejazdów, wbudowanym systemem nawigacji TomTom® LIVE oraz licznymi funkcjami, takimi jak: polecenia głosowe, ostrzeżenia o niebezpiecznych strefach czy głosowy odczyt poczty elektronicznej. Zmieniona gama radioodbiorników obejmuje 3 pozycje katalogowe: radioodbiornik ze złączami USB i Bluetooth, radioodbiornik z odtwarzaczem płyt CD MP3 i złączami USB i Bluetooth oraz radioodbiornik sprzężony z systemem Renault R-Link, umożliwiający obsługę poszczególnych funkcji R-Link podczas jazdy na równi z systemem poleceń głosowych.

W ofercie znalazł się również system ESC nowej generacji, z układem wspomagania ruszania pod górę (Hill Start Assist) i systemem Extended Grip, zwiększającym skuteczność napędu w trudnych warunkach drogowych. Extended Grip jest systemem poprawiającym właściwości trakcyjne pojazdu, działającym na koła przednie i służącym poprawie przyczepności kół w trudnych warunkach drogowych (grząskie i niestabilne nawierzchnie: błoto, śnieg, piasek itp.). Jest on aktywowany wciśnięciem przycisku. System optymalizuje działanie ESC w celu ułatwiania ruszania z miejsca w trudnych warunkach.
Wspomaganie ruszania pod górę unieruchamia auto na pochyłości, zapobiegając jego cofnięciu się do momentu ruszenia z miejsca (wciśnięcie pedału gazu przez kierowcę).

W ofercie kombivana zachowane zostały wszystkie innowacje i funkcje, które przyczyniły się do jego sukcesu jako auta rodzinnego, takie jak: innowacyjne relingi dachowe (które można przestawić w poprzek bez użycia narzędzi) czy tylna kanapa, dzielona w układzie 1/3-2/3, przedni fotel pasażera z oparciem, składanym do położenia tworzącego całkowicie płaską podłogę o maksymalnej długości 2,50 m w przypadku Kangoo i 2,85 m w przypadku Grand Kangoo.

Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie