Zmodyfikowany Opel Insignia OPC wyróżnia się zmienioną stylistyką z typowymi elementami OPC, takimi jak wyrazisty wzór w kształcie tygrysich kłów z przodu i zintegrowane wykończenie rur wydechowych z tyłu, podkreśla moc samochodu.
Nadwozie wyposażono w nowoczesne technologiczne rozwiązania. Udoskonalono również podwozie, szczególnie tylną oś, podobnie jak w innych modelach Opla Insignii, w której inżynierowie zmienili około 60% wszystkich podzespołów. Dodatkowo znacznie poprawiono wskaźniki hałasu i wibracji dzięki precyzyjnemu tuningowi.
Kliknij, aby przejść do galerii zdjęć
Nowy elektroniczny program stabilizacji zapewnia lepszą dynamikę, zwłaszcza w reakcji na podsterowność. Zmieniony program tłumienia drgań podwozia adaptacyjnego FlexRide z regulowanymi amortyzatorami zapewnia optymalną przyczepność. Ten charakterystyczny dla OPC system poprawia dynamikę jazdy, umożliwiając szybszą i bardziej precyzyjną reakcję na różne manewry oraz warunki na drodze.
Udoskonalony Opel Insignia OPC posiada 6-stopniową manualną skrzynią biegów oraz napęd na wszystkie koła, dzięki czemu samochód rozpędza się do 100 km/h w 6 sekund (wersja kombi 6,3 sekundy) i osiąga maksymalną prędkość 250 km/h (elektroniczne ograniczenie). Pod maską nowego Opla Insignii OPC pracuje silnik 2.8 V6 turbo, o mocy 325 KM i 435 Nm momentu obrotowego.
Wersja samochodu z manualną przekładnią bez limitu prędkości maksymalnej (która na życzenie może zostać zdjęcia) może rozpędzić się nawet do 270 km/h (w przypadku . Przy tak wysokich osiągach układ hamulcowy Brembo zapewnia błyskawiczną redukcję prędkości i maksymalną stabilność, nawet podczas intensywnej eksploatacji pojazdu.
Kliknij, aby przejść do galerii zdjęć
Kolejną nowego modelu jest elektronicznie sterowany napęd 4x4. Układ ten obejmuje sprzęgło Haldex oraz elektroniczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, co zapewnia optymalną przyczepność. Dzięki temu pojazd przez cały czas dostosowuje się do warunków na drodze i w razie potrzeby płynnie, od 0 do 100%, rozdziela moment obrotowy między przednią i tylną osią, a także między tylnymi kołami. Wraz ze sterowanym elektronicznie podwoziem wyposażonym w system FlexRide Premium napęd na wszystkie koła wyznacza standardy w zakresie czasu reakcji i kontroli pojazdu.
Wnętrze samochodu ma sportowy charakter, dzięki takim elementom jak fotele Recaro, opcjonalnie dostępne również w wersji skórzanej z funkcją zapamiętywania ustawień, gałka dźwigni zmiany biegów w stylistyce OPC i całkiem nowa deska rozdzielcza oraz centralna konsola. Na opcjonalnym 8-calowym wyświetlaczu kierowca ma do dyspozycji oprócz podstawowych informacji, dostęp do takich danych jak ciśnienie i temperatura oleju, napięcie akumulatora, pozycja przepustnicy, moc hamulców oraz siła grawitacji przy bocznym przyspieszeniu.
Kliknij, aby przejść do galerii zdjęć
Nowa sportowa kierownica w modelu z przekładnią automatyczną jest wyposażona w lewarki zmiany biegów. Dzięki temu kierowca może bardzo szybko ręcznie zmienić bieg nawet w trybie automatycznym. Jeśli lewarki nie są używane przez co najmniej 12 sekund, samochód kontynuuje jazdę w trybie automatycznym. W ten sposób Opel Insignia OPC dogodnie łączy w sobie zalety manualnej i automatycznej skrzyni biegów.
Odświeżony Opel Insignia OPC zostanie oficjalnie zaprezentowany podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego IAA we Frankfurcie (12–22 września).
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?