Odnowiony VW Caddy - pierwsza jazda

Jarosław Zgirski
Fot. Jarosław Zgirski
Fot. Jarosław Zgirski
Udostępnij:
Caddy Maxi to auto, które ma uzupełnić lukę w ofercie lekkich samochodów dostawczo-osobowych. Doskonale sprawdzi się jako transporter w małej firmie lub podczas turystycznych wojaży.
Caddy Maxi to auto, które ma uzupełnić lukę w ofercie lekkich samochodów dostawczo-osobowych. Doskonale sprawdzi się  jako transporter w małej firmie lub podczas turystycznych wojaży.
Fot. Jarosław Zgirski
Fot. Jarosław Zgirski

 

Kolejne dziecko koncernu Volkswagena  jest większe niż klasyczny Caddy, lecz  mniejsze od Multivana, Transportera, czy Craftera. Caddy Maxi dostępne jest w trzech wersjach: Furgon, Kombi i Life. Dwie ostatnie odmiany, to pojazdy osobowe, przeznaczone do przewożenia pięciu lub siedmiu pasażerów wraz z bagażem.

 

Inżynierom z Wolfsburga udało się skonstruować pojazd, którego powierzchnia bagażowa ma długość 2,25 m. W 7-

Fot. Jarosław Zgirski
Fot. Jarosław Zgirski

osobowej wersji Kombi bagażnik ma pojemność 380 l, a po wyjęciu trzeciego rzędu foteli 530 l. Natomiast po złożeniu foteli drugiego rzędu osiąga on pojemność 1350 l. A to już pozwala wykorzystać Caddy Maxi do przewozu wielkiej lodówki lub 50 skrzynek z napojami.

 

Wielofunkcyjność miejskiego dostawczaka podkreśla wyposażenie: dwoje rozsuwanych drzwi (standard w zależności od wersji), wnęka na dokumenty i faktury, oraz praktyczne

Fot. Jarosław Zgirski
Fot. Jarosław Zgirski

schowki i kieszenie. Kokpit i elementy tapicerki niczym się nie różnią od zwykłego Caddy. W standardowym wyposażeniu znalazły się m.in.: dwie poduszki powietrzne (jedna w towarowej wersji Furgon), ABS, ASR, wspomaganie kierownicy, immobiliser i pełnowymiarowe koło zapasowe. Dopłaty wymagać będzie system kontroli trakcji ESP, klimatyzacja, centralny zamek, radioodtwarzacz CD, komputer pokładowy, elektrycznie regulowane szyby (standard w wersji Life).

Fot. Jarosław Zgirski
Fot. Jarosław Zgirski

 

Silniki

 

W Polsce paleta silników obejmuje na razie jeden motor benzynowy o pojemności 1,6 l i mocy 102 KM oraz dwa, dobrze znane diesle z filtrami cząstek stałych DPF: 1,9 l 105 KM oraz 2.0 l 140 KM. Za kilka miesięcy do gamy jednostek napędowych dołączy jeszcze wersja 2.0/110 KM EcoFuel, zasilana gazem ziemnym CNG. Z silnikami współpracuje

Fot. Jarosław Zgirski
Fot. Jarosław Zgirski

manualna skrzynia biegów o pięciu lub sześciu przełożeniach, natomiast do wersji 1.9 TDi za 10 tys. zł można zamówić automatyczną skrzynię DSG.

 

Wrażenia z jazdy

 

Pierwsze jazdy testowe pokazały, że spore gabaryty pojazdu i zwiększony rozstaw osi polepszyły walory jezdne tego auta. Caddy Maxi jest stabilniejszy na zakrętach i dobrze trzyma się drogi przy większych prędkościach.  Natomiast zawieszenie całkiem nieźle radzi sobie na nierównych drogach. 7-osobowa odmiana kombi, z układem siedzeń to 2/3/2, zapewnia komfort także pasażerom trzeciego rzędu, którzy mają sporo miejsca na nogi. 140-konny diesel łatwo przyspiesza i jest dość dynamiczny nawet przy obciążonym samochodzie.

 

VW Caddy Maxi jest produkowany wyłącznie w podpoznańskim Antoninku, gdzie docelowo ma powstawać dziennie 700 sztuk tego modelu. Najtańszy Furgon z silnikiem benzynowym, to wydatek rzędu 56 tys. zł, natomiast odmiana z dieslem kosztuje 7 tys. zł. drożej. Ceny wersji osobowych zaczynają się od 58 tys. zł. 

 

Wybrane dane techniczne VW Caddy Maxi Life (7-miejscowy)
 

 

 

Typ silnika

diesel

Pojemność skokowa (cm3):

1968

Moc maksymalna (KM/obr/min):

140/4000

Maks. moment obr. (Nm/obr/min):

320/1750

Przyspieszenie 0-100 km/h (s):

10,6

Prędkość maksymalna (km/h):

186

Zużycie paliwa: trasa/miasto (l/100 km):

5,6/7,8

Długość x szerokość x wysokość (cm):

487,5 x 179 x 183

Rozstaw osi (cm):

300

Pojemność bagażnika min/max (l):

380/530-1350

 

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Minister Anna Moskwa o polityce klimatycznej i o energetyce

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie