W maju 2001 roku rozpoczęła się sprzedaż Citroena C5. W przyszłym roku będzie dostępna w naszym kraju wersja po face liftingu.
Citroen C5 jest, jak na razie, jedynym samochodem z hydropneumatycznym zawieszeniem. To jednak nie wystarczy, by zyskać przychylność nabywców. Na Salonie Samochodowym w Paryżu Citroen zaprezentuje odmłodzoną wersję tego pojazdu w dwóch rodzajach nadwozia: sedan i kombi. Zmieniono wygląd zewnętrzny samochodu, dostosowując go do obowiązujących obecnie akcentów stylistycznych. Zmodernizowano również wnętrze.
Gama silników obejmuje 3 benzynowe jednostki napędowe o pojemności 1,8 l/117 KM, 2,0 l/143 KM oraz V6 3,0 l/210 KM współpracujący z nową 6-biegową, automatyczną skrzynią przekładniową. Nabywca będzie mógł również wybrać jeden z trzech silników wysokoprężnych HDI o mocy od 110 do 138 KM.
Nadal główną atrakcją Citroena C5 jest zawieszenie hydropneumatyczne, dzięki któremu komfort jazdy i własności jezdne są na najwyższym poziomie. Ten rodzaj zawieszenia jest bowiem tzw. zawieszeniem aktywnym, a więc zmieniającym charakterystykę
tłumienia w zależności od chwilowych warunków jazdy.
Nowym urządzeniem jest układ wykrywający niezamierzoną przez kierowcę zmianę pasa ruchu na autostradzie czy drodze szybkiego ruchu. Gdy samochód bez włączonego kierunkowskazu przekroczy linię oddzielającą pas ruchu, kierowca odczuje drgania w siedzisku swojego fotela. To bardzo interesujące rozwiązanie, dlatego z tym większą niecierpliwością oczekujemy tego auta w Polsce.
Lot nad trasą pierwszego odcinka metra w Krakowie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?