Renault Polska podało ceny odnowionej Laguny. Najtańsze 5-drzwiowe auto z silnikiem 1,6 l/115 KM kosztuje 71 500 zł, a kombi - 76 tys. zł
Laguna II pojawiła się na początku 2001 r. Zyskała wielu zwolenników, którzy kupili około 880 tys. sztuk tego pojazdu. Należała do czołowych konstrukcji w zakresie wygody jazdy i bezpieczeństwa. Była pierwszym na świecie pojazdem, który w testach bezpieczeństwa niezależnej organizacji EuroNCAP, uzyskał 5 gwiazdek, czyli najwyższą ocenę.

Po 4 latach produkcji Lagunę II postanowiono zmodernizować. Zmianie poddano wygląd zewnętrzny pojazdu, przede wszystkim przednią część nadwozia, wprowadzając nową stylizację pasa przedniego wraz z reflektorami oraz nowy kształt pokrywy silnika. Istotniejsze zmiany dotyczą rozwiązań technicznych.
Bezpieczeństwo
Usprawnienia z zakresu bezpieczeństwa obejmują zintegrowany System Renault Protection (SRP) trzeciej

generacji. Zagłówki, pasy bezpieczeństwa, 8 poduszek powietrznych i zabezpieczenia dla dzieci lepiej spełniają funkcje ochronne. Poprawiono również skuteczność funkcjonowania rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa czynnego. Pojawił się blok ABS/ESP nowej generacji uwzględniający działanie zawieszenia i stopień zużycia ogumienia, lepiej też funkcjonuje system przeciwpoślizgowy ASR. Reflektory zaś podczas jazdy wykazują się precyzyjnie dopracowaną automatyczną kontrolą nachylenia wiązki światła.
Wnętrze nadwozia
Widoczna jest staranność wykonania wnętrza, elementy są lepiej spasowane, wykonane z materiałów o podwyższonej jakości - welurową tkaninę tapicerską zastąpiły miękkie tkaniny z mikrofibry. Duże zmiany objęły deskę rozdzielczą. Poczyniono zabiegi nad zmniejszeniem

słyszalności hałasu powstającego przy średnich i wysokich obrotach silników. W tym celu, np. pod maską silnika zamocowano matę dźwiękochłonną, wykonaną ze specjalnej włókniny, a pomiędzy przednią szybą i deską rozdzielczą znalazła się uszczelka izolacyjna.
Samochód może być wyposażony w nowoczesny, szybko reagujący system nawigacji i komunikacji Carminat - z mapą obejmującą 22 kraje, jeszcze bez Polski.
Silniki
Do zmodernizowanej Laguny II przewidziano szeroką gamę silników. Pięć z nich to jednostki benzynowe i trzy wysokoprężne. Nowy jest silnik benzynowy oznaczony 2.0T rozwijający moc

205 KM, przeznaczony dla wersji GT. Z wyjątkiem 3-litrowego silnika widlastego 6-cylindrowego, pozostałe mają 4 cylindry ustawione rzędowo. Z silnikami kompletowane są skrzynie biegów mechaniczne i automatyczne.
Zawieszenie i jazda
Komfort jazdy był wysoki nawet w aucie przed modernizacją. Teraz wprowadzono zmiany bardziej przystosowujące zawieszenie do jazdy po nierównych nawierzchniach i ograniczające przechyły nadwozia. Uzyskano lepszą amortyzację, a jednocześnie usztywniono zawieszenie. W tym celu ciśnieniowe amortyzatory przednich kolumn McPhersona otrzymały zmienioną charakterystykę tłumienia i sztywności. Drążki stabilizatorów przednich i tylnych mają teraz większe średnice. Zabiegi te odczuwalne są podczas jazdy, zwłaszcza na łukach dróg. Pojazd po prostu jest bardziej stabilny.
Laguna II rok modelowy 2005 - silniki benzynowe
Wersja silnika | 1.6 16V | 2.0 16V | 2.0T | 2.0T | V6 3.0 |
Pojemność skokowa (cm3 ) | 1598 | 1998 | 2946 | ||
Moc maksymalna (KM - obr/min) | 115-6000 | 135-5500 | 170-5000 | 205-5000 | 210-6000 |
Maks. moment obrotowy (Nm - obr/min) | 151-4250 | 191-3750 | 270-3250 | 300-3000 | 280-3750 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | 11,5 | 9,8 (12,3) | 8,4 (8,6) | 7,2 | 8,0 |
Prędkość maksymalna (km/h) | 197 | 207 (202) | 223 (219) | 235 | 235 |
Średnie zużycie paliwa (dm3 /100 km) | 7,4 | 7,9 (8,6) | 8,4 (8,9) | 8,5 | 9,9 |
- w nawiasie dane pojazdu ze skrzynią automatyczną
Laguna II rok modelowy 2005 - silniki wysokoprężne
Wersja silnika | 1.9 dCi | 1.9 dCi | 2.2 dCi |
Pojemność skokowa (cm3 ) | 1870 | 2188 | |
Moc maksymalna (KM - obr/min) | 110-4000 | 120-4000 | 150-4000 |
Maks. moment obrotowy (Nm - obr/min) | 260-2000 | 300-2000 | 320-1750 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | 12,1 | 10,7 | 9,8 (10,3) |
Prędkość maksymalna (km/h) | 194 | 202 | 215 (210) |
Średnie zużycie paliwa (dm3 /100 km) | 5,5 | 5,5 | 6,5 (7,6) |
- w nawiasie dane pojazdu ze skrzynią automatyczną
Wybrane wyposażenie standardowe:
przednie i boczne poduszki powietrzne, kurtyny powietrzne, układ ABS, wspomaganie układu kierowniczego, elektrycznie sterowane szyby, elektrycznie regulowane lusterka zewnętrzne, klimatyzacja manualna, centralny zamek
Rajd Pojazdów Zabytkowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?