Odblaski ...

(ADW)
Blisko 300 dzieci z młodszych klas zgromadzonych w sali gimnastycznej otrzymało symbol akcji - odblaskowego misia Finli. W ciągu najbliższych miesięcy do dzieci w całym kraju trafi łącznie ok. 100 tys. takich odblasków.

Dzieci są najbardziej zagrożonymi użytkownikami dróg 

Odblaski ...

Ogólnopolska kampania edukacyjna Polskiego Czerwonego Krzyża na rzecz poprawy bezpieczeństwa na drogach dotarła do Katowic. W czwartek jej organizatorzy spotkali się z uczniami Szkoły Podstawowej nr 15.

Blisko 300 dzieci z młodszych klas zgromadzonych w sali gimnastycznej otrzymało symbol akcji - odblaskowego misia Finli. W ciągu najbliższych miesięcy do dzieci w całym kraju trafi łącznie ok. 100 tys. takich odblasków, które umożliwią im bezpieczne poruszanie się po drogach.

 

Miś Finli będzie jeździł do wszystkich szkół podstawowych i dbał, aby dzieci nie tylko wiedziały jak bezpiecznie przechodzić przez ulicę, chodzić poboczem, ale również biegać po podwórku, bawić się w wodzie czy chodzić po górach. Pomoże mu w tym specjalny program edukacyjny opracowany przez specjalistów. Powstała również strona internetowa misia Finli (www. finli. pl), gdzie będą pojawiać się informacje, gry, zabawy oraz konkursy, które w ciekawy sposób wprowadzą dziecko w zasady ruchu drogowego.
 
Akcja ma szansę zmniejszyć ilość wypadków z udziałem dzieci. O fatalnym stanie bezpieczeństwa - nie tylko najmłodszych - świadczy fakt, że w ciągu ostatnich 10 lat w wypadkach na drogach straciło życie 66 tys. osób, czyli średnio 18 osób dziennie. Polska zajmuje trzecie miejsce w niechlubnym rankingu państw europejskich, w których takich wypadków jest najwięcej. Problemem jest również niski odsetek osób potrafiących udzielać pierwszej pomocy ich ofiarom. Ma to niestety ogromny wpływ na zwiększenie liczby wypadków kończących się śmiercią poszkodowanych.
 
Organizując akcję z udziałem misia Finli, PCK opiera się na jednym ze swych statutowych zadań, którym jest upowszechnianie zasad pierwszej pomocy wśród społeczeństwa. W tym celu prowadzi szkolenia i pokazy dla różnych grup odbiorców. Partnerem PCK w prowadzeniu akcji jest towarzystwo ubezpieczeniowe FinLife S.A., od którego wzięta została nazwa dla maskotki przedsięwzięcia.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty