Decyzja dotyczy wniosku Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w tzw. wariantach czerwonych, zakładających, że droga będzie się zaczynać w Chwaszczynie, gdzie łączyć się będzie z nową drogą ekspresową S6, przejdzie w rejonach Miszewa i Żukowa, prowadząc do Południowej Obwodnicy Trójmiasta.
Trasa obwodnicy w wybranym wariancie przechodzi głównie przez niekonfliktowe tereny rolnicze, jednak w kilku miejscach droga przebiegać ma przez chronione siedliska przyrodnicze. Częściowo biec będzie także przez m.in. korytarz ekologiczny Doliny Raduni, rejon alei pomnikowej przy drodze Leźno - Pępowo z 580 okazami lipy drobnolistnej.
Ogółem na trasie OMT zinwentaryzowano 61 gatunków ptaków, 8 gatunków płazów, 4 gatunki gadów, liczne gatunki ryb i nietoperze.
Aby zminimalizować efekt bariery, jaką stanowić będzie droga, GDDKiA została przez RDOŚ zobowiązana do wykonania łącznie 50 przejść dla zwierząt, w tym sześciu estakad dla dużych zwierząt.
Inne obowiązki związane z budową obwodnicy to budowa ekranów akustycznych w miejscach istniejącej zabudowy (na długości ponad 7 kilometrów) i budowa kanalizacji deszczowej. Skuteczność wszystkich zastosowanych rozwiązań ma być przez inwestora monitorowana.
- Oprócz analizy porealizacyjnej zobowiązaliśmy inwestora także do przeprowadzenia oceny ponownej, która wykaże, czy projekt budowlany, który powstanie, prawidłowo odzwierciedla obowiązki nałożone przez naszą decyzję - zastrzega dyrektor RDOŚ w Gdańsku Hanna Dzikowska.
Całkowita wartość projektu obwodnicy wyniesie około 2,7 miliarda złotych.
Źródło: Dziennik Bałtycki
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?