Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Obraz malowany oponami

(ip)
Ian Cook malujący przy pomocy opon i modeli samochodów zdalnie sterowanych - Birmingham, Wielka Brytania,  Fot: Goodyear
Ian Cook malujący przy pomocy opon i modeli samochodów zdalnie sterowanych - Birmingham, Wielka Brytania, Fot: Goodyear
Brytyjski artysta Ian Cook, malujący przy pomocy opon i modeli samochodów zdalnie sterowanych, odwiedził dziewięć europejskich krajów w zaledwie cztery dni, aby stworzyć wyjątkowe dzieło sztuki uświetniające wprowadzenie od 1 listopada br. obowiązku etykietowania opon w państwach Unii Europejskiej.

Od Alp Szwajcarskich po niemieckie autostrady, przez kanały Wenecji do siedzib Parlamentu Europejskiego w Strasburgu i

Ian Cook malujący przy pomocy opon i modeli samochodów zdalnie sterowanych - Birmingham, Wielka Brytania,  Fot: Goodyear
Ian Cook malujący przy pomocy opon i modeli samochodów zdalnie sterowanych - Birmingham, Wielka Brytania, Fot: Goodyear

Brukseli – trasa objazdowa rozpoczęła się w Wielkiej Brytanii i wiodła przez Francję, Szwajcarię, Włochy, Słowenię, Austrię, Niemcy, Luksemburg i Belgię.

Do stworzenia dzieła posłużyło 20 samochodzików sterowanych radiem, ponad 100 opon oraz farby w 27 kolorach – po jednym dla każdego kraju członkowskiego Unii Europejskiej. Obraz został oprawiony i przekazany przez firmę Goodyear Parlamentowi Europejskiemu.

„Projekt zaowocował nie tylko oryginalnym dziełem sztuki, lecz także zwróceniem uwagi na to, jak istotnym elementem wyposażenia samochodów są opony. Konsumenci będą mogli korzystać z informacji dostarczanych przez etykietę
do podejmowania lepszych, świadomych decyzji o zakupie opon. Wprowadzenie obowiązku etykietowania to korzyść dla wszystkich – gdyby wszystkie pojazdy w Unii Europejskiej jeździły na oponach kategorii A, oszczędzilibyśmy 84 mld euro
w kosztach paliwa i ograniczylibyśmy emisję dwutlenku węgla o 20 milionów ton . Wybranie do samochodu osobowego opony klasy A w kategorii hamowania na mokrej nawierzchni może oznaczać skrócenie drogi hamowania na mokrej nawierzchni o 30% – czyli nawet o 18 metrów  – w stosunku do opony kategorii G. To przekłada się na trzy do czterech długości pojazdu. Pamiętajmy jednak, że unijna etykieta zawiera cenne informacje, ale nie mówi wszystkiego o oponie. Istnieje znacznie więcej parametrów, które warto brać pod uwagę oceniając jakość opony.” – dodała Justyna Banaszek, Brand Manager, Grupa Goodyear Polska.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty