Obowiązkowa szczypta wiedzy

Redakcja
Ewa Mleczko-Tanaś, Prezes TAB Polska Spółka z o.o.
Ewa Mleczko-Tanaś, Prezes TAB Polska Spółka z o.o.

- Co wiedzieć warto, aby wsiadając do auta mieć pewność, że silnik zaskoczy? O odpowiedź na te pytanie poprosiliśmy naszego eksperta Ewę Mleczko-Tanaś z firmy TAB Polska.

- Kierowca niedoświadczony, a kobieta w szczególności, nie może pozwolić sobie na ryzyko awarii z oczywistych względów. Bez pomocy, na przykład w trasie, z dala od domu po prostu sobie nie poradzi. Dlatego należy dbać o stan techniczny baterii. Mimo nowych technologii akumulator po dłuższej eksploatacji traci swoją siłę. Mniej doświadczonym kierowcom

Ewa Mleczko-Tanaś, Prezes TAB Polska Spółka z o.o.
Ewa Mleczko-Tanaś, Prezes TAB Polska Spółka z o.o.

polecam więc akumulatory przygotowane do warunków trudnych. Są to akumulatory Topla w kilku wersjach,  także do wózków inwalidzkich, karetek i innych pojazdów. Oczywiście nawet o najlepsze baterie należy dbać.

- Jakie błędy popełniają kierowcy niedoświadczeni, na skutek których akumulator traci swoją siłę?

- Akumulator rozładowywany jest najczęściej przez niesprawne instalacje elektryczne i wpięte w nie urządzenia, jak na przykład prądożerne, złej jakości autoalarmy, wadliwe przekaźniki. Taki akumulator może nie nadawać się do dalszej eksploatacji. W rozładowanym akumulatorze kwas zamienia się w wodę. W niskich temperaturach woda zamarzając rozsadza baterię. Takie awarie przydarzają się kierowcom pozostawiającym na wiele dni swe samochody na parkingach. No, ale ta uwaga aktualna będzie dopiero zimą.

- Czy uszkodzony akumulator nadaje się tylko na złom?

- Tak, mimo to niektórzy kierowcy decydują się na ratowanie baterii wymieniając elektrolit. Niepotrzebnie, albowiem odkształcone płyty są nie do naprawienia. Wymiana elektrolitu i długie ładowanie nie pomogą. Kiedyś w bateriach stosowano grube płyty, odporniejsze na odkształcenie, więc reanimacja niekiedy udawała się. Dziś płyty są cienkie, a taki akumulator nie jest przedmiotem specjalnej troski kierowcy. Zepsuty wymieniamy.

 

- Czy oferowane akumulatory produkowane są w najbezpieczniejszych technologiach?

- Baterie są całkowicie bezpieczne. Nie należy ich samodzielnie konserwować. To rola serwisu. Ostrożność zalecam także przy ładowaniu akumulatora za pomocą prostownika. Nakrętki w trakcie ładowania należy odkręcić, zaś baterię ustawić z dala od źródła ognia. Odradzam także demontaż i przenoszenie baterii zaraz po dłuższej jeździe, ponieważ grozi to wybuchem nagromadzonych w celach gazów.

 

Ideał EcoDry

 

W technologii AGM elektrolit jest uwięziony w separatorach w wacie szklanej. Umożliwia to rekombinacje gazów i zapobiega wyciekom elektrolitu, a także zapewnia maksymalne bezpieczeństwo użytkowania. Akumulator gwarantuje wysoką ilość cykli ładowania i rozładowania, zapewniając także najniższe samowyładowanie. Jest mały, łatwy w przenoszeniu, odporny na wstrząsy i super ciężkie warunki pracy.

Obowiązkowa szczypta wiedzy

 

Zastosowanie

 

Do wszystkich nowoczesnych samochodów z dużym zapotrzebowaniem na energię. Szczególnie polecane do pojazdów specjalnych, interwencyjnych, ratunkowych, dostawczych, taksówek, maszyn budowlanych, traktorów i łodzi.

 

Bezpieczeństwo

 

Elektrolit jest uwięziony w wacie szklanej, więc ryzyko wycieku jest wyeliminowane. Proces rekombinacji gazów zapewnia maksymalne bezpieczeństwo użytkowania. Akumulator jest bezpieczny zarówno dla użytkownika jak i dla środowiska, nawet podczas wypadku.

 

Długa żywotność i podwyższona ilość cykli

 

Akumulator oferuje do trzech razy więcej cykli ładowania i rozładowania w porównaniu do konwencjonalnych baterii. Dłuższa żywotność jest osiągana poprzez użycie specjalnych stopów podczas produkcji. Dodatkowo wpływa to korzystnie na niższy stopień samowyładowania.

 

Super ciężkie obciążenia podczas pracy

 

Odporny na wstrząsy, dlatego może być stosowany w super ciężkich warunkach pracy.

Wysoki prąd rozruchu i charakterystyka elektryczna

O 15% wyższy prąd rozruchu niż konwencjonalne baterie. Prąd osiągany z tradycyjnych akumulatorów zapewnia EcoDry o niższej pojemności.

 

Nie potrzeba obsługi

 

Bezobsługowość akumulatora jest osiągana poprzez proces rekombinacji tlenu, wodoru i innych gazów wytwarzanych w procesie ładowania. Amulator pozostaje zawsze szczelny.

 

Instalacja w niezwyczajnych pozycjach w pojeździe

 

Może być zamontowany w samochodzie w różnych pozycjach i miejscach.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Rząd planuje finansową pomoc dla PKP Intercity

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie