O serwisie

Redakcja
Serwis Motofakty.pl powstał w kwietniu 2004 r. Należy do Polska Press Grupy, jednego z największych wydawców w Polsce, lidera na rynku mediów regionalnych i lokalnych. Nasze wartości to: bliskość, rzetelność, użyteczność.

Współpracujemy z dziennikiem "Polska Times" oraz dziennikami regionalnymi Grupy Wydawniczej Polska Press: Dziennikiem Zachodnim, Dziennikiem Polskim, Gazetą Krakowską, Gazetą Wrocławską, Dziennikiem Łódzkim, Expressem Ilustrowanym, Dziennikiem Bałtyckim, Głosem Wielkopolskim, Kurierem Lubelskim, Gazetą Lubuską, Gazetą Pomorską, Nowinami, Echem Dnia, Gazetą Współczesną, Kurierem Porannym oraz z magazynami MOTO SALON i MOTO SALON CLASSIC.

Serwis jest prowadzony przez osoby, które od wielu lat są związane z motoryzacją.

Redaktorem naczelnym serwisu jest Aureliusz Mikos.

Zapraszamy na nasze strony!

Aureliusz Mikos

Fot. archiwum własne
Fot. archiwum własne

Aureliusz Mikos - od wielu lat związany z motoryzacją. W roku 1978 zdaje egzamin na prawo jazdy i nabywa uprawnienia do jazdy samochodami (wówczas w wieku 16 lat można było jeździć tylko za zgodą rodziców). Pierwszy samochód – Fiat 126p. W latach 1993-2003 redaktor naczelny tygodnika „Moto Express”, w latach 1993-2003 współpracuje z Magazynem Auto (TVP2) – twórcą programu był Włodzimierz Piekarski, prowadzącymi Antoni Mielniczuk i Jerzy Iwaszkiewicz. Specjalizacja – rynek motoryzacyjny. W latach 1996-2003 współpracuje z magazynem „Wrzuć Trójkę” (PR 3) – autorką i prowadzącą była Magdalena Nurkiewicz. W latach 2003-2010 także redaktor naczelny tygodnika „Auto Giełda Wielkopolska”, magazynów „Super Warsztat” i „Rynek Motoryzacyjny”.

Obecnie redaktor naczelny magazynów „MotoSalon”, „MotoSalon Classic” oraz serwisu motoryzacyjnego „Motofakty.pl”. Ulubione kierunki na wakacje – Półwysep Helski i Bieszczady.

 

   

Michał Kij

Fot. archiwum własne
Fot. archiwum własne

Inaczej niż większość dzieci rósł w przekonaniu, że przyniósł go Star 200, a nie bocian. Gdy ku uciesze rodziców, przestał wreszcie rysować samochody, zaczął o nich pisać. Zajmuje się tym do dziś, zaniedbując życie rodzinne, teatr i gry zespołowe.

Zamiłowaniem do starych krążowników szos maskuje pociąg do wszystkiego, co ma koła. Nieruchomą Isettę rozpoznaje z trzystu metrów. Motto: „nie ma złych samochodów, niektóre trzeba tylko kochać bardziej”.

 

 


Fot. archiwum własne
Fot. archiwum własne

Bogusław Korzeniowski

Jestem absolwentem Politechniki Krakowskiej wydziału samochodowego z roku 1993, który miał okazję uczestniczyć w budowaniu „kultury motoryzacyjnej” w III RP. 

 

Na początku byłem zaangażowany w tworzenie gazety ogłoszeniowej Auto Bit i pierwszego polskiego miesięcznika Auto Moto Puls. Kolejne projekty w Onet.pl, Wp.pl, magazynach Motor, Focus, czy Turbo Test sprawiły, że z UE dostałem propozycję stworzenia skryptu dla nauczycieli zawodów motoryzacyjnych na temat zmian w motoryzacji. Wtedy też, wspólnie z wydawnictwem Nowa Era, przeprowadzono szkolenia dla kilkuset nauczycieli z całej Polski.

 

Jednocześnie od tego czasu wiele firm samochodowych udostępnia fabryk[ i centra badawcze, dzięki czemu mam okazję poznać najnowsze technologie. Docenieniem było też zaproszenie do udziału w ekspedycji Paryż-Pekin Mercedesem klasy E jako jedynego Polaka jadącego od Kazachstanu do Środkowych Chin.

 


Fot. archiwum własne
Fot. archiwum własne

Dariusz Kowalczuk

"Wujek dobra (po)rada", który chciałby usprawnić i doposażyć w jakiś bajer każdy samochód. Niestety, producenci robią obecnie wiele, by auta były wyposażone we wszystko to, co kierowca może sobie wymyślić i potrzebować.

Miłośnik youngtimerów, posiadacz Skody 120L z małym przebiegiem na którą nie ma wystarczająco dużo czasu, by wymienić w niej skorodowany próg... Ale pewnie kiedyś...

  


Fot. archiwum własne
Fot. archiwum własne

Mariusz Michalak

Absolwent dziennikarstwa na Uniwersytecie Warszawskim. Z Polska Press Grupą związany od 2008 roku. Początkowo jako dziennikarz serwisu Wiadomości24.pl, a od 2013 roku jako redaktor i wydawca serwisu Motofakty.pl

Przygotowuję i redaguję także materiały do „MotoSalonu" i „MotoSalonu Classic” oraz współpracuję z regionalnymi oddziałami wydawnictwa w całej Polsce pracując nad dodatkiem motoryzacyjnym „Gratka Motoryzacja". W swoich materiałach zajmuje się zarówno poradami dla zmotoryzowanych, premierami nowych aut, ciekawostkami, ale najchętniej w przystępny sposób staram się wyjaśnić czytelnikom zawiłości prawne związane z kodeksem drogowym i zmianami w prawie.

W wolnych chwilach nałogowo czytam książki - od kryminałów po fantasy. Lubię podróże i piesze wędrówki po górach.

Ryszard M. Perczak

Fot. archiwum własne
Fot. archiwum własne

Pierwsze teksty na temat samochodów napisałem w roku 1984. Przez wiele lat publikowałem na łamach prasy łódzkiej - Dziennika Łódzkiego i Expressu Ilustrowanego - materiały na temat szeroko rozumianej motoryzacji. Od ponad 25 lat w TVP Łódź prowadzę także magazyn motoryzacyjny, który od roku 2003 nazywa się Autofan.

W swojej pracy dziennikarskiej zajmuję się praktycznie wszystkim co jest z motoryzacją związane, od nowości, przez porady i motosport po tematykę pojazdów zabytkowych.

 

 

Kamil Rogala

Fot. archiwum własne
Fot. archiwum własne

 

Motoryzacja to moja pasja. Być może brzmi to banalnie, ale od zawsze interesowałem się wszystkim, co ma silnik i cztery koła i dążyłem do tego, aby moja praca w jak największym stopniu związana była z samochodami. Padło na dziennikarstwo motoryzacyjne i mimo wielu „zastępczych” pasji, to właśnie świat motoryzacji jest tym, w czym czuję się najlepiej. Myślę, że mam bardzo uniwersalne podejście do tematu, gdyż w każdym aucie jestem w stanie znaleźć coś pozytywnego, ale i nie boję się wyszukiwać istotnych przywar. Bez znaczenia, czy jest to budżetowe auto miejskie, czy też topowy model o imponujących parametrach – każdy ma swoje zalety i wady.






emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty