nowy

(ip)
Toyota TS050 HybridJuż w najbliższy weekend uwaga fanów motosportu skieruje się w stronę miejscowości Nürburg, gdzie na słynnym torze Nürburgring rozegra się czwarty wyścig z serii FIA World Endurance Championship. Będą to pierwsze zawody po dramatycznym 24-godzinnym wyścigu w Le Mans, w którym Toyota utraciła prowadzenie w ostatnich minutach z powodu awarii.Fot. Toyota
Toyota TS050 HybridJuż w najbliższy weekend uwaga fanów motosportu skieruje się w stronę miejscowości Nürburg, gdzie na słynnym torze Nürburgring rozegra się czwarty wyścig z serii FIA World Endurance Championship. Będą to pierwsze zawody po dramatycznym 24-godzinnym wyścigu w Le Mans, w którym Toyota utraciła prowadzenie w ostatnich minutach z powodu awarii.Fot. Toyota
Udostępnij:
Już w najbliższy weekend uwaga fanów motosportu skieruje się w stronę miejscowości Nürburg, gdzie na słynnym torze Nürburgring rozegra się czwarty wyścig z serii FIA World Endurance Championship. Będą to pierwsze zawody po dramatycznym 24-godzinnym wyścigu w Le Mans, w którym Toyota utraciła prowadzenie w ostatnich minutach z powodu awarii.

Po 24 godzinach zaciętej walki załogi Davidson – Buemi – Nakajima, którzy na zmianę prowadzili Toyotę TS050 Hybrid #5, na przedostatnim okrążeniu Kazuki Nakajima zgłosił, że jego samochód stracił moc. Awaria złącza w układzie dolotowym silnika spowodowała utratę sterowania turbosprężarką, a w konsekwencji brak doładowania i spadek mocy. Wskutek tego pojazd nie zmieścił się w limicie czasu dla jednego okrążenia i po wielogodzinnym utrzymywaniu prowadzenia nad samochodami Audi, Porsche i bliźniaczym TS050 #6, został zdyskwalifikowany. Pierwsze miejsce zajął bolid Porsche #2 prowadzony przez Neela Janiego, Romaina Dumasa oraz Marca Lieba, a Stéphane Sarrazin, Mike Conway i Kamui Kobayashi, prowadzący Toyotę #6, stanęli na podium na 2. miejscu.

W najbliższym wyścigu oba TS050 Hybrid wystartują z nowym pakietem aerodynamicznym. Na Circuit de la Sarthe sprawdził się zestaw spojlerów dających słaby docisk. Ze względu na to, że pętla Nordschleife jest krótsza i ma ciaśniejsze zakręty, konieczny jest supermocny docisk. Nowe spojlery i owiewki z przodu i z tyłu auta zostały opracowane w tunelach aerodynamicznych w siedzibie Toyota Motorsport GmbH w Kolonii. Większy docisk obniża nieco prędkość maksymalną, jednak taka specyfikacja lepiej sprawdzi się podczas nadchodzących wyścigów.

Na dzisiejszych próbach priorytetem zespołu będzie dostrojenie nowego pakietu aerodynamicznego do wymagań trasy Nürburgring Grand Prix o długości 5,137 km. W tym roku organizatorzy zdecydowali się na ciaśniejszą i ostrzejszą wersję zakrętu Veedol Chicane, używaną w wyścigach Formuły 1.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Akcja policji w Bydgoszczy. Bezpieczeństwo pieszych

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie