Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nowy Volkswagen. Tak ma wyglądać najtańszy elektryczny model tej marki

Mariusz Michalak
Mariusz Michalak
Pojazd przyspiesza od 0 do 100 km/h w mniej niż 7 sekund. Na stacjach szybkiego ładowania DC akumulator można naładować od 10 do 80 procent w ciągu 20 minut.
Pojazd przyspiesza od 0 do 100 km/h w mniej niż 7 sekund. Na stacjach szybkiego ładowania DC akumulator można naładować od 10 do 80 procent w ciągu 20 minut. Volkswagen
Marka Volkswagen poszerza rodzinę elektrycznych modeli ID. o najmniejsze auto. ID. 2all to prototyp Volkswagena z napędem elektrycznym w cenie poniżej 25 000 euro. Pojazd posiada napęd na przednie koła i zasięg do 450 kilometrów.

Konecepcyjny ID. 2all opiera się na najnowszym wydaniu platformy MEB, która jest znana z innych modeli rodziny ID. Będzie pierwszym pojazdem na bazie MEB z napędem na przednie koła. Źródłem napędu jest silnik o mocy 226 KM, a prognozowany zasięg wg WLTP wynosi do 450 kilometrów.

Pojazd przyspiesza od 0 do 100 km/h w mniej niż 7 sekund. Na stacjach szybkiego ładowania DC akumulator można naładować od 10 do 80 procent w ciągu 20 minut. W domu lub na publicznych stacjach ładowania prądem przemiennym akumulator jest ładowany z mocą do 11 kW.

Volkswagen kładzie też większy nacisk na design:

„ID. 2all to zapowiedź nowego języka projektowania Volkswagena, który opiera się na trzech filarach: stabilności, wzbudzającym sympatię wyglądzie i ekscytacji” – mówi Andreas Mindt, szef designu marki Volkswagen Samochody Osobowe.

Jednym z elementów nowego języka projektowania jest kształt słupka C, przypominający rozwiązanie z pierwszego Golfa. ID.

System inforozrywki ma bardzo proste menu, analogową regulację głośności, a klimatyzacją steruje się przy pomocy oddzielnego panelu. Pojemność bagażnika wynosi 490-1330 litrów, co jest wartością lepszą niż w pojazdach wyższych klas.

Volkswagen chce w produkcyjnej wersji ID. 2all zastosować technologie z większych i droższych modeli ID. Będzie to między innymi najnowsza wersja Travel Assist – systemu pozwalającego na półautomatyczną jazdę. Inne funkcje, które zostaną zastosowane w ID. 2all to matrycowe reflektory LED IQ.LIGHT, światła tylne 3D LED z listwą pomiędzy nimi, system Park Assist Plus z funkcją pamięci, ID.Light oraz elektrycznie sterowane fotele z funkcją masażu. Listę zamyka duży, panoramiczny szklany dach, który dodatkowo rozjaśnia wnętrze.

Wersja produkcyjna zostanie zaprezentowana już w 2025 roku. Będzie jednym z dziesięciu nowych modeli elektrycznych, które Volkswagen wprowadzi na rynek do 2026 roku. W najbliższym czasie pojawią się trzy auta: ID.3 drugiej generacji i sportowy ID.3 GTX oraz flagowy ID.7, następnie w 2026 roku na rynek trafi kompaktowy elektryczny SUV.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty