Nowy Volkswagen Golf - siódma odsłona wielkiego przeboju (ZDJĘCIA)

redakcja.regiomoto
Nowy Volkswagen Golf siódmej generacji
Nowy Volkswagen Golf siódmej generacji
VW Golf VII jest większy, lżejszy i nowocześniejszy od poprzednika. Wygląda za to podobnie, ale jest tańszy. Ceny nowego Golfa startują od 59900 zł.
Nowy Volkswagen Golf siódmej generacji
Nowy Volkswagen Golf siódmej generacji

Celem projektantów Volkswagena Golfa VII nie była stylistyczna rewolucja. Ich dzieło nawiązuje więc wyglądem do innych modeli VW – na przykład nowego Passata – jak i poprzedniego Golfa. Skośne reflektory z przodu, pozioma listwa na osłonie chłodnicy i duże logo Volkswagena – to znamy też z innych modeli. Mamy też charakterystyczny dla VW Golfa trójkątny słupek i tylną klapę z dużą szybą.

Mierzący 4,25 m nowy Volkswagen Golf jest o 5 cm dłuższy od poprzednika. Rozstaw osi wzrósł o 5,9 cm – do 2,63 m. Nadwozie jest o 2,8 cm niższe (1,42 m), co poprawiło aerodynamikę. Współczynnik oporu powietrza cx wynosi 0,27. Szerokość Golfa wzrosła o 1,3 cm do 1,78 m, To sprawia, że nowy VW Golf lepiej trzyma się drogi. Ma też wygodniejsze i bardziej przestronne wnętrze. O 30 l wzrosła też pojemność bagażnika, która wynosi teraz 380 l.

Kliknij, aby przejść do galerii zdjęć nowego Volkswagena Golfa VII

Nowy VW Golf VII
Nowy VW Golf VII

Golfa VII zbudowano na nowej platformie podłogowej MQB. Tej samej, której użyto konstruując nowe Audi A3 i Seata Leona. Pozwoliło to na obniżenie kosztów produkcji. Do budowy karoserii VW Golfa wykorzystano stal o wysokiej wytrzymałości. To jeden z zabiegów, dzięki którym spadła masa samochodu – zależnie od wersji nawet o 100 kg.

Początkowo Volkswagen Golf siódmej generacji będzie oferowany z silnikami benzynowymi 1.2 TSI 85 KM i 1.4 TSI 140 KM. To czterocylindrowe jednostki z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbodoładowaniem. W większej i mocniejszej jednostce napędowej zastosowano system aktywnego zarządzania pracą cylindrów ACT. Przy niskich i średnich obciążeniach dwa cylindry są odłączane, co obniża spalanie o 0,4 l/100 km. Średnie zużycie paliwa dla tego silnika – jak obiecuje producent – wynosi 4,8 l/100 km. Silnik 1.2 TSI 85 KM ma zużywać średnio 4,9 l/100 km.

W gamie silników wysokoprężnych znajdą się czterocylindrowe jednostki z bezpośrednim wtryskiem typu common rail i turbodoładowaniem – 1.6 TDI 105 KM i 2.0 TDI 150 KM. Średnie zużycie paliwa dla pierwszego silnika – zgodnie z deklaracjami producenta – wynosi 3,8 l/100 km, natomiast dla drugiego – 4,1 l/100 km.

Mniejszy turbodiesel dostępny jest też w oszczędnej wersji Volkswagen Golf BlueMotion, która ma zużywać tylko 3,2 l/100 km. Co ważne we wszystkich wersjach silnikowych nowego VW Golfa mają być montowane seryjnie system start-stop, wyłączający silnik podczas postoju w korku i system rekuperacji energii podczas hamowania.

Ceny Volkswagena Golfa VII w Polsce będą zaczynały się od 59990 zł za wersję z silnikiem 1.2 TSI 85 KM. Co ciekawe, bazowa wersja obecnego VW Golfa VI jest droższa o 1000 zł. Nowy Golf pojawi się w sprzedaży w drugiej połowie września.

W wyposażeniu standardowym samochód będzie miał m.in. siedem poduszek powietrznych, układ stabilizacji toru jazdy, radio z ekranem dotykowym, centralny zamek, klimatyzację i wskaźnik ciśnienia w oponach. Pojawi się także elektryczny hamulec postojowy z funkcją ułatwiającą ruszanie pod górę oraz elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego XDS. Ciekawostką będzie też – montowany seryjnie – hamulec wielkolizyjny, który po zderzeniu hamuje samochód zmniejszając ryzyko uderzenia w kolejną przeszkodę.

Inną nowością będzie możliwość podłączenie telefonu komórkowego do zewnętrznej anteny umieszczonej na karoserii.

Pierwsza generacja Volkswagena Golfa wyjechała na drogi w 1974 r. Od tego czasu wyprodukowano 29 mln egzemplarzy tego samochodu. 

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Jak kupić używany samochód i nie dać się oszukać? Zobacz 3 sposoby NA

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie