Nowy Touareg już w Polsce

(TSz)
W Warszawie zaprezentowano nowego Volkswagena Tourega, który do polskich salonów trafi w połowie czerwca. W ofercie znajdzie się także wersja z napędem hybrydowym.

Fot. Volkswagen
Fot. Volkswagen



Dotąd prawie 500 tys. klientów na świecie zdecydowało się na zakup pierwszej generacji niemieckiego SUV-a, należącego do terenowych aut klasy wyższej. Nowy model w większości elementów bazuje na dotychczasowych rozwiązaniach, które zostały jednak staranniej dopracowane.

Touareg w swojej podstawowej wersji został "odchudzony" o 208 kilogramów, jednocześnie nadwozie jest o 5 procent sztywniejsze. Udało się także uzyskać znacznie lepszy współczynnik oporu powietrza. Obok poprawek aerodynamicznych ma na to wpływ także obniżenie wysokości karoserii.

Przód Touarega zwraca uwagę dzięki potężnym bi-ksenonowym reflektorom wraz ze światłami do jazdy dziennej LED (standard dla silnika V8 TDI).

Fot. Volkswagen
Fot. Volkswagen

Dynamiczny system regulacji świateł Dynamic Light Assist sprawia, że nie oślepiamy kierowców pojazdów jadących z naprzeciwka - przy włączonych światłach drogowych, rejestruje zbliżające się samochody i automatycznie dopasowuje zakres oświetlanego obszaru. Touareg jest pierwszym samochodem na świecie wyposażonym w to innowacyjne rozwiązanie. Oprócz tego auto posiada także Area View - system obserwacji otoczenia pobierający dane z czterech kamer, co sprawia, że jazda, zwłaszcza w nieznanym terenie jest znacznie bezpieczniejsza.

Nowy model będzie dostępny także w wersji hybrydowej. Ze zużyciem

Fot. Volkswagen
Fot. Volkswagen

zaledwie 8,2 litra paliwa wyznacza on nowe standardy wśród SUV-ów z silnikiem benzynowym. Touareg Hybrid może poruszać się na silniku elektrycznym - czyli nie emitując żadnych zanieczyszczeń - z prędkością nawet 50 km/h. Natomiast wariant z silnikiem wysokoprężnym - Touareg V6 TDI - spalając średnio 7,4 litra uzyskuje najlepsze wartości zużycia paliwa w segmencie samochodów terenowych.

Seryjny napęd na wszystkie koła został również zmodyfikowany pod kątem zużycia paliwa. W wersji podstawowej 4MOTION wszystkie modele dysponują napędem na cztery koła z samoblokującą przekładnią typu Torsen (zdolność pokonywania wzniesień wynosi 31 stopni). Podobnie jak Tiguan Track & Field, Touareg posiada program jazdy offroad, który po uruchomieniu odpowiednim przyciskiem dostosowuje ABS, EDS i ASR do jazdy terenowej, włącza automatycznie system ułatwiający zjeżdżanie z góry i odpowiednio dostosowuje punkty zmiany przełożenia automatycznej przekładni.

Wersję z silnikiem V6 TDI będzie można również zamówić z pakietem Terrain-Tech. Pakiet ten zamiast mechanizmu Torsen zawiera środkowy i tylny mechanizm różnicowy z możliwością całkowitego blokowania oraz reduktor, dzięki czemu wersja ta jest jeszcze lepiej przystosowana do jazdy w terenie.

Nowy Touareg trafi do sprzedaży w połowie czerwca i dopiero wtedy krajowy importer Volkswagena ogłosi jego ceny.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty