Nowy system klimatyzacji od Delphi

(ip)
Nowy układ klimatyzacji wyprodukowany przez Delphi Automotive zadebiutuje tej jesieni i jest jednym z pierwszych, w którym wykorzystywany będzie nowy czynnik chłodzący – R-1234yf. Układ będzie montowany w samochodzie produkcji europejskiej, który zostanie zaprezentowany podczas IAA we Frankfurcie.
Fot. Delphi
Fot. Delphi

Układy klimatyzacji przyczyniają się do globalnego ocieplenia z uwagi na to, że zużywają energię, a czynnik chłodzący może wyciekać do atmosfery. Wpływ czynnika chłodzącego na klimat określa się jako Potencjał Tworzenia Efektu Cieplarnianego (GWP). Czynnik R-1234yf jest znacznie bardziej przyjazny dla środowiska niż aktualnie stosowany czynnik R-134a, a jego GWP wynosi 4, w porównaniu z GWP = 1430 dla czynnika R-134a.

**CZYTAJ TAKŻE

Jak prawidłowo użytkować auto z klimatyzacją?Przegląd klimatyzacji

**

Delphi rozpoczęło prace nad stworzeniem układu HVAC wykorzystującego alternatywny czynnik chłodzący jeszcze zanim Unia Europejska ogłosiła w 2006 roku, że od roku 2011 planuje się zabronić stosowania w nowych platformach samochodów czynnika chłodzącego o GWP przekraczającym 150. "Firma Delphi odegrała czołową rolę we wspieraniu naszych klientów w procesie przechodzenia na nowy czynnik chłodzący, spełniający przepisy UE oraz zdobywaniu obowiązujących w USA kredytów za obniżenie poziomu emisji CO2 w spalinach" - stwierdził James Bertrand, prezydent Delphi Thermal Systems. "Delphi jest jedną z pierwszych firm, która wprowadziła na rynek tak innowacyjna i ważną dla środowiska naturalnego technologię. Jednocześnie jest to najnowszy przykład oszczędzających energię i przyjaznych dla środowiska produktów Delphi przeznaczonych dla układów HVAC".

Delphi będzie dostarczać kompresor i skraplacz dla samochodu produkcji europejskiej, jednego z pierwszych, w których zastosowany będzie nowy czynnik chłodzący R-1234yf. Elektronicznie (lub zewnętrznie) sterowany kompresor Delphi o zmiennych parametrach może dostosować przesunięcie lub moc do okoliczności, tak by spełniać różne wymagania układu napędowego i wymagania związane z zapewnieniem komfortu w kabinie pasażerskiej. To najbardziej oszczędna, pod względem zużycia paliwa, technologia, która może być precyzyjnie skalibrowania, tak by zapewnić utrzymanie wyjątkowych osiągów i oszczędność energii.

Aby zapewnić kompatybilność z czynnikiem R-1234yf, Delphi wykorzystuje nowy środek smarujący do kompresora poprawiający działanie i podnoszący trwałość układu. Nowy środek smarujący jest również kompatybilny ze starszymi rozwiązaniami i może być nadal stosowany z czynnikiem R-134a. System wykorzystuje również skraplacz bazujący na technologii rurki zwijanej 16mm. Skraplacze Delphi bazujące na technologii rurki zwijanej, to kompaktowe, aluminiowe wymienniki ciepła.

"Tak naprawdę naszą siłą jest integracja systemów, wchodzących w skład pełnej oferty produktów przeznaczonych dla układów HVAC", dodał

Fot. Delphi
Fot. Delphi

Bertrand. "Delphi znajduje się w wyjątkowej pozycji i może pomóc producentom samochodów dokonać bezproblemowego przejścia na nowy czynnik R-1234yf oferując sprawdzone, trwałe i skuteczne systemy i komponenty".

Po wprowadzeniu w tym roku nowego czynnika chłodzącego R-1234yf, Delphi zwiększy ilość i poszerzy zakres produkowanych systemów i modułów HVAC przystosowanych do nowego czynnika chłodzącego, tak by obejmowały one również inne samochody produkowane w Europie, Ameryce Północnej i w Azji.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Parada Motocyklistów w Łodzi

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty