Nowy sposób badań zużycia paliwa od 2017 roku?

(pp) źródło: autoevolution.com
Fot. Archiwum Polskapresse
Fot. Archiwum Polskapresse
Ze względu na wysokie ceny paliw, dane dotyczące średniego zużycia paliwa stały się jednym z najistotniejszych kryteriów decydujących o zakupie auta. W związku z tym, Komisja Europejska wraz z Organizacją Narodów Zjednoczonych chcą wprowadzić jednolite przepisy, które będą regulowały zasady przeprowadzania związanych z tym testów.
Fot. Archiwum Polskapresse
Fot. Archiwum Polskapresse

Obecnie, większość producentów podaje wyniki dotyczące apetytu ich pojazdów na benzynę lub olej napędowy, za pomocą trzech wytycznych: jazdy w trybie miejskim, pozamiejskim i mieszanym. Jednak rezultaty podawane są na podstawie badań laboratoryjnych, które nie tylko mają niewielki związek z realną jazdą, lecz także na każdym kontynencie są one przeprowadzane inaczej.

Dlatego też, chcąc zapobiec dezinformacji kierowców, KE i ONZ zmierzają do unifikacji przepisów w tej kwestii na całym świecie. Zamiast trzech wariantów zużycia paliwa, nowe regulacje wprowadzają dwie; najgorszy i najlepszy rezultat uzyskany na dystansie 100 km. Ponadto, dane dotyczące zużycia paliwa miałyby dotyczyć jazdy autem bez dodatkowego ładunku i bez aktywnych dodatkowych systemów, jak np. klimatyzacja lub radio, jak również z maksymalnym, dopuszczalnym obciążeniem oraz włączonymi funkcjami.

Przepisy są obecnie na etapie rozmów i negocjacji. Jeśli wszystko zostanie uzgodnione, wejdą one w życie nie wcześniej, niż w 2015 roku.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Polskie myśliwce w powietrzu

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty