Obecnie, większość producentów podaje wyniki dotyczące apetytu ich pojazdów na benzynę lub olej napędowy, za pomocą trzech wytycznych: jazdy w trybie miejskim, pozamiejskim i mieszanym. Jednak rezultaty podawane są na podstawie badań laboratoryjnych, które nie tylko mają niewielki związek z realną jazdą, lecz także na każdym kontynencie są one przeprowadzane inaczej.
Dlatego też, chcąc zapobiec dezinformacji kierowców, KE i ONZ zmierzają do unifikacji przepisów w tej kwestii na całym świecie. Zamiast trzech wariantów zużycia paliwa, nowe regulacje wprowadzają dwie; najgorszy i najlepszy rezultat uzyskany na dystansie 100 km. Ponadto, dane dotyczące zużycia paliwa miałyby dotyczyć jazdy autem bez dodatkowego ładunku i bez aktywnych dodatkowych systemów, jak np. klimatyzacja lub radio, jak również z maksymalnym, dopuszczalnym obciążeniem oraz włączonymi funkcjami.
Przepisy są obecnie na etapie rozmów i negocjacji. Jeśli wszystko zostanie uzgodnione, wejdą one w życie nie wcześniej, niż w 2015 roku.
Polskie myśliwce w powietrzu
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?