Nowy silnik wysokoprężny Renault

(mm)
Renault 1,6 dCi Twin Turbo / Fot. Renault
Renault 1,6 dCi Twin Turbo / Fot. Renault
Renault zaprezentował nową jednostkę wysokoprężną, która pojawi się pod maską modeli w segmentach D i E. Generuje ona 160 KM mocy i 380 Nm momentu obrotowego.
Renault 1,6 dCi Twin Turbo / Fot. Renault
Renault 1,6 dCi Twin Turbo / Fot. Renault

Pokazany silnik to 4-cylindrowy motor o pojemności 1598 cm3, a osiągnięcie 160 KM i 380 Nm jest możliwe dzięki temu, że wyposażony został w dwie turbosprężarki. Pierwsza przydatna jest w niższych i średnich zakresach obrotów, a praca drugiej jest dostrzegalna w wyższych zakresach.

Producent zaznaczył, że przy konstruowaniu silnika wykorzystane zostało doświadczenie zdobyte przy tworzeniu motoru Energy F1 dla bolidów F1. Poinformowano, że w stosunku do porównywalnych jednostek 2,0-litrowych, o około 25% spadło zapotrzebowanie na olej napędowy. Nowość spełnia także normę emisji spalin Euro 6.

Nie wiadomo w jakich modelach w pierwszej kolejności pojawi się nowy motor. Jego oficjalna premiera prawdopodobnie odbędzie się podczas marcowego Salonu Samochodowego w Genewie.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty