Nowy silnik w SUV-ie Citroena

(mp)
Rekreacyjno-terenowy Citroen C-Crosser dostępny jest z nowym silnikiem benzynowym o pojemności 2,4 l. Ceny zaczynają się od 121 900 zł.

Rekreacyjno-terenowy Citroen C-Crosser dostępny jest z nowym silnikiem benzynowym o pojemności 2,4 l. Ceny zaczynają się od 121 900 zł.

 

Jednostka pracująca pod maską pierwszego SUV-a w historii francuskiej marki osiąga moc 170 KM, a jej maksymalny moment obrotowy wynosi 232 Nm. Silnik ma system zmiennych faz

Fot. Citroen
Fot. Citroen

rozrządu zaworów dolotowych i wylotowych, którego zadaniem jest zwiększanie momentu obrotowego i płynność pracy przy niskich i średnich prędkościach obrotowych.

 

Z jednostką 2.4 może współpracować 5-stopniowa, ręczna skrzynia biegów lub przekładnia bezstopniowa o w zasadzie nieskończonej liczbie biegów. Umożliwia ona kierowcy wybór jednego z sześciu zaprogramowanych przełożeń za pomocą dźwigni lub manetek umieszczonych przy kierownicy. Skrzynia może też pracować w trybie automatycznym.

 

C-Crosser jest bliźniakiem Peugeota 4007 i Mitsubishi Outlandera. Samochody te wykorzystują tę samą płytę podłogową i mają taki sam układ napędowy (konstrukcji Mitsubishi), i produkowane są w Japonii.

Fot. Citroen
Fot. Citroen

 

SUV Citroena przeznaczony jest dla siedmiu pasażerów siedzących w konfiguracji 2+3+2. Kanapa trzeciego rzędu wsuwa się całkowicie pod podłogę, tworząc płaską powierzchnię. Dostęp do trzeciego rzędu jest ułatwiony dzięki systemowi przesuwania (o 8 cm) siedzeń w drugim. Ponadto drugi rząd składa się w kierunku pierwszego za pomocą manetek umieszczonych z obydwu stron siedzeń lub automatycznie za pomocą przełączników znajdujących się w bagażniku z prawej i z lewej strony, nad nadkolami.  

Fot. Citroen
Fot. Citroen

 

Złożenie siedzeń pozwala znacznie zwiększyć powierzchnię ładunkową i uzyskać płaską podłogę. Oparcia i siedziska foteli drugiego rzędu składają się w proporcjach 2/3 - 1/3, a kąt nachylenia można regulować w trzech pozycjach.  

 

Pojemność bagażnika w standardowej, 5-miejscowej konfiguracji, wynosi 510 l gdy siedzenia w drugim rzędzie są maksymalnie przesunięte do przodu i 441 l w pozycji przesuniętych do tyłu siedzeń. W konfiguracji ze złożonymi

Fot. Citroen
Fot. Citroen

siedzeniami drugiego i trzeciego rzędu pojemność bagażnika wynosi 1 686 l. 

 

Zaletą C-Crossera jest dwuczęściowy system otwierania pokrywy bagażnika. Dolna jej część jest przystosowana do obciążenia wynoszącego 200 kg i może być wykorzystana np. do siedzenia lub do postawienia cięższych przedmiotów w trakcie ich pakowania. 

 

Kierowca C-Crossera ma możliwość wyboru pomiędzy trzema trybami napędu zależnie od warunków jazdy: na przednie koła (2WD), na cztery koła (4WD) i na cztery koła z funkcją LOCK.  Zmiany trybu dokonuje się przełącznikiem umieszczonym za dźwignią zmiany biegów, a wskaźnik na tablicy zegarów przypomina o wyborze trybu.

 

C-Crossera można także kupić z dieslem 2,2 l/156 KM (od 131 500 zł).

 

Wybrane dane techniczne:

 

Typ silnika

benzynowy

Pojemność skokowa (cm3)

2360

Moc (KM) przy obr./min

170/6000

Maksymalny moment

obrotowy (Nm) przy obr./min

232/4100

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

9,2

Prędkość maksymalna (km/h)

200

Zużycie paliwa trasa/miasto (l/100 km)

7,6/12,6

Długość x szerokość x wysokość (cm)

464,6 x 180,6 x 171,3

Pojemność bagażnika (l)

441 - 510/1686

Cena brutto (zł)

121 900

 

Wybrane wyposażenie standardowe:
przednie i boczne poduszki powietrzne, kurtyny powietrzne, układ ABS, układ stabilizacji toru jazdy, wspomaganie układu kierowniczego, elektrycznie sterowane szyby, elektrycznie sterowane oraz podgrzewane i składane lusterka boczne, automatyczna klimatyzacja, czujniki parkowania z tyłu, centralny zamek z pilotem, komputer pokładowy, radioodtwarzacz CD/MP3 ze sterowaniem w kierownicy.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Rząd planuje finansową pomoc dla PKP Intercity

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie