Rekreacyjno-terenowy Citroen C-Crosser dostępny jest z nowym silnikiem benzynowym o pojemności 2,4 l. Ceny zaczynają się od 121 900 zł.
Jednostka pracująca pod maską pierwszego SUV-a w historii francuskiej marki osiąga moc 170 KM, a jej maksymalny moment obrotowy wynosi 232 Nm. Silnik ma system zmiennych faz
rozrządu zaworów dolotowych i wylotowych, którego zadaniem jest zwiększanie momentu obrotowego i płynność pracy przy niskich i średnich prędkościach obrotowych.
Z jednostką 2.4 może współpracować 5-stopniowa, ręczna skrzynia biegów lub przekładnia bezstopniowa o w zasadzie nieskończonej liczbie biegów. Umożliwia ona kierowcy wybór jednego z sześciu zaprogramowanych przełożeń za pomocą dźwigni lub manetek umieszczonych przy kierownicy. Skrzynia może też pracować w trybie automatycznym.
C-Crosser jest bliźniakiem Peugeota 4007 i Mitsubishi Outlandera. Samochody te wykorzystują tę samą płytę podłogową i mają taki sam układ napędowy (konstrukcji Mitsubishi), i produkowane są w Japonii.
SUV Citroena przeznaczony jest dla siedmiu pasażerów siedzących w konfiguracji 2+3+2. Kanapa trzeciego rzędu wsuwa się całkowicie pod podłogę, tworząc płaską powierzchnię. Dostęp do trzeciego rzędu jest ułatwiony dzięki systemowi przesuwania (o 8 cm) siedzeń w drugim. Ponadto drugi rząd składa się w kierunku pierwszego za pomocą manetek umieszczonych z obydwu stron siedzeń lub automatycznie za pomocą przełączników znajdujących się w bagażniku z prawej i z lewej strony, nad nadkolami.
Złożenie siedzeń pozwala znacznie zwiększyć powierzchnię ładunkową i uzyskać płaską podłogę. Oparcia i siedziska foteli drugiego rzędu składają się w proporcjach 2/3 - 1/3, a kąt nachylenia można regulować w trzech pozycjach.
Pojemność bagażnika w standardowej, 5-miejscowej konfiguracji, wynosi 510 l gdy siedzenia w drugim rzędzie są maksymalnie przesunięte do przodu i 441 l w pozycji przesuniętych do tyłu siedzeń. W konfiguracji ze złożonymi
siedzeniami drugiego i trzeciego rzędu pojemność bagażnika wynosi 1 686 l.
Zaletą C-Crossera jest dwuczęściowy system otwierania pokrywy bagażnika. Dolna jej część jest przystosowana do obciążenia wynoszącego 200 kg i może być wykorzystana np. do siedzenia lub do postawienia cięższych przedmiotów w trakcie ich pakowania.
Kierowca C-Crossera ma możliwość wyboru pomiędzy trzema trybami napędu zależnie od warunków jazdy: na przednie koła (2WD), na cztery koła (4WD) i na cztery koła z funkcją LOCK. Zmiany trybu dokonuje się przełącznikiem umieszczonym za dźwignią zmiany biegów, a wskaźnik na tablicy zegarów przypomina o wyborze trybu.
C-Crossera można także kupić z dieslem 2,2 l/156 KM (od 131 500 zł).
Wybrane dane techniczne:
Typ silnika | benzynowy |
Pojemność skokowa (cm3) | 2360 |
Moc (KM) przy obr./min | 170/6000 |
Maksymalny moment obrotowy (Nm) przy obr./min | 232/4100 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | 9,2 |
Prędkość maksymalna (km/h) | 200 |
Zużycie paliwa trasa/miasto (l/100 km) | 7,6/12,6 |
Długość x szerokość x wysokość (cm) | 464,6 x 180,6 x 171,3 |
Pojemność bagażnika (l) | 441 - 510/1686 |
Cena brutto (zł) | 121 900 |
Wybrane wyposażenie standardowe:
przednie i boczne poduszki powietrzne, kurtyny powietrzne, układ ABS, układ stabilizacji toru jazdy, wspomaganie układu kierowniczego, elektrycznie sterowane szyby, elektrycznie sterowane oraz podgrzewane i składane lusterka boczne, automatyczna klimatyzacja, czujniki parkowania z tyłu, centralny zamek z pilotem, komputer pokładowy, radioodtwarzacz CD/MP3 ze sterowaniem w kierownicy.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?