Nowy silnik w Hondzie CR-V

(mm)
Fot. Honda
Fot. Honda
Udostępnij:
Honda zdecydowała wprowadzić na rynek model CR-V z nowym wysokoprężnym silnikiem. Japoński producent zamontował w nim jednostkę 1.6 i-DTEC.
Fot. Honda
Fot. Honda

Pierwszy raz silnik 1.6 i-DTEC, który został opracowany z przeznaczeniem na rynek europejski, zadebiutował podczas salonu w Genewie. Jednostka generuje moc 120 KM i 300 Nm momentu obrotowego. Średnie zużycie paliwa wynosi 4,5 l/100 km, gdyż silnik emituje zaledwie 94 gramy CO2 na kilometr. Dzięki niemu Honda CR-V jest w stanie rozpędzić się do 182 km/h.

Dzięki zastosowaniu m.in. aluminiowej głowicy cylindrów, udało się sprawić, że jednostka jest o 47 kg lżejsza od jednostki 2,2 l i-DTEC. Inżynierowie zastosowali także lżejsze tłoki i korbowody.

Silnik montowany jest w angielskiej fabryce Hondy w Swindon. Dostępny jest tylko w Europie.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polska coraz bardziej rowerowa

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie