Nowy silnik V8 w Porsche

Mototarget.pl
Porsche PanameraNajmocniejszy benzynowy silnik V8 z rodziny nowych jednostek przeznaczony jest do nowego Porsche Panamera Turbo. 4-litrowy motor osiąga maksymalną moc 550 KM w przedziale 5750-6000 obr./min, jednak tuż powyżej 3000 obr./min przekracza barierę 340 KM.Fot. Porsche
Porsche PanameraNajmocniejszy benzynowy silnik V8 z rodziny nowych jednostek przeznaczony jest do nowego Porsche Panamera Turbo. 4-litrowy motor osiąga maksymalną moc 550 KM w przedziale 5750-6000 obr./min, jednak tuż powyżej 3000 obr./min przekracza barierę 340 KM.Fot. Porsche
W nowej generacji modelu Panamera debiutują zmodernizowane silniki V8. Co mają do zaoferowania?

Nowa linia silników ma elastyczną konstrukcję opartą na komponentach modułowych, pozwalającą szybko tworzyć kolejne warianty – takie jak odmiany hybrydowe.

Najmocniejszy benzynowy silnik V8 z rodziny nowych jednostek przeznaczony jest do nowego Porsche Panamera Turbo. 4-litrowy motor osiąga maksymalną moc 550 KM w przedziale 5750-6000 obr./min, jednak tuż powyżej 3000 obr./min przekracza barierę 340 KM.

Maksymalny moment obrotowy o wartości 770 Nm dostępny jest od 1960 aż do 4500 obr./min. Na przyspieszenie od 0 do 100 km/h Porsche Panamera Turbo potrzebuje 3,8 s, a dodatkowo wyposażone w pakiet Sport Chrono – jedynie 3,6 s. W ciągu zaledwie 13,0 s od startu Gran Turismo pokonuje granicę 200 km/h. Pakiet Sport Chrono pozwala skrócić ten czas do 12,7 s. Prędkość maksymalna wynosi 306 km/h. W cyklu pomiarowym (NEDC) Panamera Turbo zużywa średnio 9,3-9,4 l/100 km, o 1,1 l/100 km mniej od poprzednika. Odpowiada to emisji dwutlenku węgla na poziomie 212-214 g/km.

[/b]

Ośmiocylindrowy, montowany wzdłużnie silnik ma bezpośredni wtrysk benzyny oraz widlasty układ cylindrów z czterozaworowymi głowicami rozwartymi pod kątem 90 stopni. Każdy z czterech wałków rozrządu zaworów ssących i wydechowych może być regulowany w zakresie 50 stopni; wszystkie są napędzane łańcuchem. Jednostka może „kręcić się” do 6800 obr/min. Układ korbowy ma kwadratową geometrię – średnica cylindra jest równa skokowi tłoka i wynosi 86 mm.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty