Jednostka napędowa dostępna jest w dwóch wariantach o mocy 218 KM i 272 KM. Nowość charakteryzują rzędy cylindrów ustawione pod kątem 90 stopni i pojemność skokowa 2967 cm3, natomiast moment obrotowy to maksymalnie 600 Nm zależnie od modelu. Jak zapewnia producent, jednostka spala nawet do 13% mniej paliwa.
Poinformowano, że pierścienie i sworznie tłokowe zoptymalizowano tak, by tarcie było minimalne, a skrzynia korbowa i nowo zaprojektowane głowice cylindrów mają odrębne obiegi chłodzenia cieczą. Katalizator magazynujący NOx, filtr cząstek stałych oraz wtryski SCR połączono natomiast w jeden zespół.
Jednostka spełnia normy emisji spalin Euro 6, a ilość wydzielanego dwutlenku węgla średnio zredukowano o 15 gramów.
Wybory samorządowe 2024 - II tura
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?