Projekt przewiduje jej wykorzystanie
w seryjnym wyposażeniu takich modeli - E 500, S 430, S 500, CL 500 oraz SL 500.W zależności od modelu, nowo zaprojektowana przekładnia obniża zużycie
paliwa nawet o 0,6 litra na 100 kilometrów. Udało się także poprawić sprawność
techniczną i przyspieszenie od 0 do 100 km./h jest w niektórych przypadkach
niższe o 0,3 sekundy. Siedem , krótszych przełożeń pozwoliło w pełni wykorzystać
oferowany przez silnik moment obrotowy - przełożenia i małe skoki prędkości
obrotowej dają większy współczynnik kąta nachylenia charakterystyk pomiędzy
biegiem najniższym a najwyższym.
Elektronika w oparciu o nadchodzące informacje oblicza o ile biegów
należy zredukować przy tzw. kick-down, (przeskok na niższy bieg podczas
przyspieszania). Zastosowany system pozwala przy jednym ruchu drążka zmiany
biegów przeskoczyć o dwa biegi, np. z siódmego na piąty. Wśród technicznych
ciekawostek wymienić należy także zastosowanie lekkiej, wykonanej z magnezu
obudowy, dzięki czemu cały układ jest niewiele większy od dotychczas stosowanych
przekładni pięciobiegowych. Wprowadzenie nowego rozwiązania zbiega się
z produkcja 11-milionowej automatycznej przekładni Mercedesa, których produkcję
rozpoczęto już w 1959. Nowy siedmiobiegowy automat produkowany jest w siedzibie
Mercedesa w Stuttgarcie-Untertürkheim, gdzie koncern DaimlerChrysler wzniósł
za kwotę 400 mln euro nowa fabrykę, zatrudniająca aktualnie blisko 1100
pracowników.
Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?