Nowy Seat Leon wiosną w salonach. Tylko z silnikami TSI i TDI (ZDJĘCIA)

redakcja.regiomoto
Trzecią generację hiszpańskiego samochodu kompaktowego skonstruowano na tej samej płycie podłogowej, co Volkswagena Golfa VII, nowe Audi A3 i ostatnio zaprezentowaną Skodę Octavię.
Nowy Seat Leon III
Nowy Seat Leon III

Seat Leon III dzieli z bliźniaczymi konstrukcjami koncernu Volkswagena wiele rozwiązań technicznych na czele ze wspomnianą płytą podłogową MQB. Jego nadwozie jest krótsze o 5 cm od poprzednika (mierzy 4,24 m), ale rozstaw osi wynosi aż 6 cm. Dzięki temu samochód nie tylko wygląda lepiej, bo ma bardziej proporcjonalne nadwozie i krótsze zwisy. Zwiększyła się też ilość miejsca na nogi pasażerów siedzących z tyłu. Pojemność bagażnika jest taka jak w Volkswagenie Golfie VII i wynosi 380 l (o 39 l więcej niż w poprzednim Seacie Leonie).

Konstruując samochód, inżynierowie sięgnęli po stal o wysokiej wytrzymałości. Pozwoliło to na obniżenie masy auta. Nowy Seat Leon w podstawowej wersji waży 1113 kg, o 90 kg od poprzednika. Sztywność nadwozia wzrosła za to o 15 proc.

Ciekawostką są też przednie reflektory, w których zastosowano wyłącznie diody LED. Zużywają one mało energii i są trwałym źródłem światła. Temperatura barwowa wynosi 5500 Kelwinów, a emitowane światło jest bardzo zbliżone do światła dziennego, zmniejszając obciążenie dla oczu.

Kliknij, aby przejść do galerii zdjęć nowego Seata Leona

Nowy Seat Leon III
Nowy Seat Leon III

Na polskim rynku nowy Seat Leon pojawi się wiosną. W momencie debiutu auto będzie dostępne z następującymi silnikami. Wszystkie mają cztery cylindry, turbodoładowanie i bezpośredni wtrysk paliwa.

Jednostki benzynowe:
Gama silników TSI w nowym Seacie Leonie

Jednostki wysokoprężne:
Gama silników TDI w nowym Seacie Leonie

W kolejnych miesiącach na rynku pojawi się też usportowiona wersja Leona - FR. Do napędu tego samochodu posłuży jeden z dwóch silników do wyboru - benzynowy 1.8 TSI o mocy 180 KM i 250 Nm maks. momentu obrotowego lub wysokoprężny 2.0 TDI o mocy 184 KM i 380 Nm maks. momentu obrotowego.

Silnik w Seacie Leonie jest montowany poprzecznie i odchylony o 12 stopni do tyłu. Pozwala to na przesunięcie przedniej osi o 4 cm do przodu. Dzięki temu auto ma dłuższy rozstaw osi i lepszy rozkład masy. Poprawia to prowadzenie samochodu.

Przednie zawieszenie to klasyczny układ z kolumnami MacPhersona. Elektromechaniczny układ wspomagania kierownicy zostało zestrojony sportowo. Promień skrętu mierzy 10,2 metra.

Wersje nowego Seata Leona z silnikami o mocy niższej niż 150 KM mają z tyłu wyposażone belkę skrętną. Mocniejsze warianty korzystają z zawieszenia wielowahaczowego. Elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego w razie potrzeby wysyła krótkie impulsy przyhamowujące przednie koło obracające się szybciej, co ogranicza podsterowność. Na straży bezpieczeństwa stoi też układ stabilizacji toru jazdy ESP.

W Seacie Leonie FR będzie można zmieniać charakterystykę wspomagania układu kierowniczego, reakcję pedału gazu oraz skrzyni biegów DSG wybierając jeden dostępnych trybów – Eko, Komfort i Sport lub dodatkowe indywidualne ustawienie.

Seat Leon trzeciej generacji tak jak poprzednik będzie produkowany w Martorell niedaleko Barcelony.

Od premiery pierwszej generacji Seata Leona w 1999 roku sprzedano 1,2 mln sztuk tego modelu.

Źródło: Seat 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty