Opony nabierają wyjątkowego znaczenia przy bardzo dużych prędkościach. Jest to szczególnie ważne, gdy dwie opony (a praktycznie dwie powierzchnie wielkości dłoni) są jedynymi punktami kontaktu z drogą. By pobicie rekordu było możliwe, opony musiały być jak najbardziej wytrzymałe. Technologia aramidowej ściany bocznej Nokian Tyres umożliwiła stworzenie wyjątkowo odpornej na zużycie i przecięcia ściany bocznej.
– Podczas jazdy na dwóch kołach ściana boczna utrzymuje kontakt z nawierzchnią, w związku z czym musieliśmy stworzyć do tego celu specjalną oponę. Włókno aramidowe dodane do mieszanki wykorzystanej w ścianie bocznej wzmacnia tę ścianę i zdecydowanie zwiększa odporność na rozdarcia. Technologia mieszanki ściany bocznej w połączeniu ze specjalną strukturą umożliwiła stworzenie specyfikacji odpowiadającej biciu rekordów prędkości – powiedział Matti Morri, manager ds. technicznej obsługi klienta Nokian Tyres.
W biciu rekordu udział wziął także wyspecjalizowany zespół Vianor, który zadbał o samochód i opony. Jego członkowie byli w stanie szybko zmienić opony i poinformować kierowcę w czasie rzeczywistym o stanie pojazdu i ogumienia.
Rekord świata prędkości samochodu na dwóch kołach został pobity zgodnie z zasadami Rekordów Świata Guinnessa. Rekordowy przejazd odbył się na pasie długości 2 kilometrów i szerokości 50 metrów. Dystans, na którym zmierzona została średnia prędkość wynosił 100 metrów. Udało się uzyskać wyniki 186,269 km/h. Poprzedni rekord został ustanowiony w 1997 r., kiedy to Szwed Göran Eliason osiągnął na dwóch kołach prędkość 181,25 km/h
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?