Volkswagen Passat zadebiutował na rynku w 1973 r. Od tamtej pory sprzedano ponad 13 milionów egzemplarzy auta. Teraz producent przedstawił nową generację samochodu, który będzie dostępny w Polsce w kwietniu 2005 r.
Czołowy model koncernu, Passat, doczekał się nowej generacji. Zmieniono wygląd zewnętrzny i wystrój wnętrza i co najważniejsze - opracowano nową płytę podłogową.

Zmieniono także konstrukcję układu zawieszenia. Z przodu zastosowano kolumny McPhersona, a z tyłu zawieszenie wielowahaczowe, w miejsce nienowoczesnej belki skrętnej. Wygląda więc na to, że Volkswagen w swoich produktach konsekwentnie wprowadza nowoczesne, wielowahaczowe

zawieszenie tylnej osi.
Nowy Passat jest dłuższy, szerszy i wyższy od poprzednika, ma też większy rozstaw osi. O 90 litrów wzrosła pojemność przestrzeni bagażowej, która wynosi obecnie 565 litrów.
Do napędu nowego Passata przewidziano siedem jednostek napędowych. Sześć z nich ma bezpośredni wtrysk paliwa. Silniki benzynowe, poza najmniejszym o mocy 102 KM, są

nowością w ofercie Passata. Czterocylindrowe jednostki FSI z bezpośrednim wtryskiem benzyny rozwijają moc 115, 150 i 200 KM. W przyszłości ofertę jednostek napędowych uzupełni silnik o pojemności 3,2 l V6-FSI o mocy 250 KM. Gama

silników wysokoprężnych obejmuje jednostki o mocy 105, 140 i 170 KM. Najmocniejszy z nich, podobnie jak jednostka o mocy 140 KM, ma wysokociśnieniowy układ wtryskowy z piezoelektrycznymi pompowtryskiwaczami.
Producent przewiduje wprowadzenie wersji z napędem na wszystkie koła.
Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?