Nowy Opel Movano. Zmieniono m.in. skrzynię biegów

Mariusz Michalak
Ośmiobiegowa automatyczna skrzynia biegów jest dostępna w nowym Movano w zestawieniu z 2,2-litrowym turbodieslem o mocy 103 kW (140 KM) lub 132 kW (180 KM).
Ośmiobiegowa automatyczna skrzynia biegów jest dostępna w nowym Movano w zestawieniu z 2,2-litrowym turbodieslem o mocy 103 kW (140 KM) lub 132 kW (180 KM). Opel
Nowo opracowana automatyczna skrzynia biegów dla wariantów Movano z silnikiem diesel jest również jedną z nowinek technicznych najnowszej generacji tego pojazdu.

Ośmiobiegowa automatyczna skrzynia biegów jest dostępna w nowym Movano w zestawieniu z 2,2-litrowym turbodieslem o mocy 103 kW (140 KM) lub 132 kW (180 KM). Dzięki nowej automatycznej skrzyni biegów Movano może zapewnić zużycie paliwa na poziomie 8,6 litra na 100 kilometrów.

Nowa ośmiobiegowa automatyczna skrzynia biegów została specjalnie zaprojektowana pod kątem wysokiego momentu obrotowego: do 450 niutonometrów w silniku o mocy 132 kW (180 KM). Dzięki hydraulicznemu sterowaniu czas zmiany biegów jest krótszy, co pozytywnie wpływa zarówno na efektywność energetyczną, jak i komfort jazdy. Ponadto, nadwozie Movano zostało udoskonalone, dzięki czemu samochód jest bardziej aerodynamiczny.

Opel oferuje układ napędowy dostosowany do każdego profilu użytkownika – od wydajnego silnika turbodiesel z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów (dostępną w różnych konfiguracjach pojazdów i wersjach nadwozia) po potężny silnik elektryczny w wersji Movano Electric. Najnowsza generacja samochodu dostawczego z napędem akumulatorowym jest pierwszą z silnikiem elektrycznym o mocy 200 kW (272 KM) i momencie obrotowym 410 Nm. Nowy akumulator o pojemności 110 kWh pozwala nowemu Movano Electric pokonać teraz dystans do 424 km według procedury WLTP1 bez przerwy na ładowanie.

ZOBACZ TAKŻE: Mandat za spowodowanie kolizji 2024. Ile może zapłacić kierowca?

Największy lekki samochód dostawczy Opla będzie po raz pierwszy dostępny jako Movano HYDROGEN i będzie przeznaczony dla tych, którzy chcą pokonywać długie dystanse bez lokalnej emisji spalin, a ponadto muszą szybko „tankować”. Ten innowacyjny pojazd z wodorowymi ogniwami paliwowymi będzie zapewniał zasięg około 500 km (WLTP2) i będzie można go zatankować wodorem w około pięć minut.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty