Nowy Opel Astra. W Rüsselsheim ruszyła produkcja. Jaka cena?

Mariusz Michalak
Opel Astra W zakładach w Rüsselsheim rozpoczął się montaż nowego Opla Astry. Do dzisiaj wyprodukowano już około 500 egzemplarzy nowego modelu.Fot. Opel
Opel Astra W zakładach w Rüsselsheim rozpoczął się montaż nowego Opla Astry. Do dzisiaj wyprodukowano już około 500 egzemplarzy nowego modelu.Fot. Opel
W zakładach w Rüsselsheim w Niemczech rozpoczął się montaż nowego Opla Astry. Do dzisiaj wyprodukowano już około 500 egzemplarzy nowego modelu.

Nowa Astra jest oparta na przystosowanej do różnych napędów platformie EMP2 trzeciej generacji. Pojazd ma 4374 mm długości i 1860 mm szerokości. Jest tylko o 4 mm dłuższa od poprzedniego modelu. Rozstaw osi zwiększył się o 13 mm do 2675 mm. Wzrok przyciąga stylistyka z motywem Vizor i opcjonalnym dwukolorowym nadwoziem.

Ceny zaczynają się od 82 900 zł (benzynowy silnik 1.2 Turbo o mocy 110 KM).

**Opel Astra VI. Jakie silniki do wyboru?

Opel Astra <br><br>W zakładach w Rüsselsheim rozpoczął się montaż nowego Opla Astry. Do dzisiaj wyprodukowano już około 500 egzemplarzy nowego modelu.<br><br>Fot. Opel Po raz pierwszy model klasy kompaktowej z Rüsselsheim jest dostępny z napędem elektrycznym. Opel zaoferuje nową Astrę jako hybrydę plug‑in w dwóch wersjach różniących się osiągami, a od 2023 roku także jako w pełni elektryczną Astrę‑e. Ponadto dostępne są wersje z wydajnymi silnikami benzynowymi i wysokoprężnym oraz przekładniami o obniżonym tarciu wewnętrznym: sześciobiegową skrzynią manualną i ośmiobiegowym automatem. Moc poszczególnych wersji napędu wynosi od 81 kW/110 KM do 165 kW/225 KM (łączna moc systemu)

Opel Astra VI. Jakie nowe rozwiązania?

Astra potrafi „zamienić noc w dzień” — najnowsza ewolucja adaptacyjnych reflektorów pikselowych Intelli-Lux LED pochodzi prosto z flagowego Opla Insignii, a 168 elementów LED zapewnia miejsce lidera w segmentach pojazdów kompaktowych i średniej wielkości.

Opel Astra <br><br>W zakładach w Rüsselsheim rozpoczął się montaż nowego Opla Astry. Do dzisiaj wyprodukowano już około 500 egzemplarzy nowego modelu.<br><br>Fot. Opel Dzięki całkowicie cyfrowemu panelowi Pure Panel wskaźniki analogowe odchodzą do historii. Zastępuje je nowy interfejs (HMI) o świeżej, nowoczesnej grafice, oferujący klientom klarowne, bardziej intuicyjne doświadczenie. Kierowca i pasażerowie mogą obsługiwać nową Astrę intuicyjnie, korzystając z szerokich ekranów dotykowych podobnie jak ze smartfona. Ponadto najważniejsze ustawienia, w tym parametry działania klimatyzacji, można nadal regulować za pomocą fizycznych przełączników i przycisków.

Przednie fotele, opracowane wewnętrznie przez markę, mają atest AGR (Aktion Gesunder Rücken e.V. — niemiecka Kampania na rzecz Zdrowych Pleców). Kierowcę wspomagają najnowocześniejsze systemy: od wyświetlacza projekcyjnego po półautomatyczny system wspomagania Intelli-Drive 2.0 (integrujący wszystkie kamery i czujniki na pokładzie z łącznością e‑horizon) oraz kamerę Intelli-Vision 360 stopni.

Układ kierowniczy oraz zawieszenie i podwozie — z kolumnami McPhersona z przodu i belką skrętną z tyłu — zaprojektowano z myślą o maksymalnym ograniczeniu poprzecznych przechyłów nadwozia (tłumienie ruchu wokół osi poziomej).

Zobacz także: Mercedes EQA - prezentacja modelu

od 12 lat
Wideo

Wybory samorządowe 2024 - II tura

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty