Nowy Mercedes SL - roadster za 430 tys. zł

Paweł Puzio
Nowy Mercedes SL - roadster za 430 tys. zł
Nowy Mercedes SL - roadster za 430 tys. zł
Udostępnij:
Zupełnie nowy Mercedes-Benz SL jest jeżdżącym synonimem sportowego sznytu, stylu i komfortu. Po raz pierwszy w historii roadster został niemal całkowicie wykonany z aluminium. SL schudł o 140 kg.
Nowy Mercedes SL - roadster za 430 tys. zł
Nowy Mercedes SL - roadster za 430 tys. zł

Nowa odsłona legendarnego roadstera wyjątkowo poważnie traktuje hasło „sportowy i lekki”, ukryte za literami SL. Po raz pierwszy Mercedes-Benz wprowadza do wielkoseryjnej produkcji auto z w pełni aluminiowym nadwoziem. Jedynie nieliczne elementy wykonano z innych materiałów. Do budowy tylnego panelu projektanci zastosowali lżejszy magnez, a do słupków A - wysokowytrzymałe profile stalowe.

Aluminiowa struktura waży zaledwie 254 kg, o 110 kg mniej od porównywalnego nadwozia ze stali. Lekkość daje nowemu Mercedesowi SL przewagę nad konkurencją i poprzednikiem – dla przykładu, masa własnego nowego Mercedesa SL 500 wynosi o 125 kg mniej od poprzednika, a Mercedesa SL 350 – aż o 140 kg mniej.

Nowy motor V8 pod maską Mercedesa SL 500 z pojemności 4663 ccm generuje moc 435 KM – o 12 proc. wyższą od poprzednika, i to mimo pojemności mniejszej o 0,8 litra. Średnie zużycie paliwa spadło o 22 proc., a maksymalny moment obrotowy wzrósł o 32 proc. – z 530 do okrągłych 700 Nm.

Nowy silnik V6, napędzający Mercedesa SL 350, ma pojemność 3499 ccm i legitymuje się mocą 306 KM oraz 370 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Apetyt tej wersji wynosi średnio 6,8 l/100 km, o 30 proc. mniej od poprzednika.

Obie odmiany seryjnie dysponują funkcją ECO start/stop oraz przekładnią automatyczną 7G-TRONIC PLUS. Skromne zapotrzebowanie na paliwo silników BlueDIRECT nie przeszkodziło w uzyskaniu sprinterskich osiągów. Mercedes SL 350 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,9 s (o 0,3 s szybciej od poprzednika), a SL 500 w zaledwie 4,6 s (o 0,8 s szybciej od poprzednika).

Na koniec zimny prysznic. Ceny rozpoczynają się w przypadku SL 350 BlueEFFICIENCY od 431 000 złotych, zaś dla SL 500 BlueEFFICIENCY od 540 000 złotych.

Paweł Puzio

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polska coraz bardziej rowerowa

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie