Nowy Mercedes EQE. Zasięg na ponad 600 KM

Mariusz Michalak
Mercedes EQEZaledwie kilka miesięcy po premierze EQS-a marka Mercedes-EQ prezentuje kolejny model oparty na architekturze opracowanej specjalnie dla pojazdów elektrycznych – sportowo-biznesową limuzynę EQE.Fot. Mercedes-Benz
Mercedes EQEZaledwie kilka miesięcy po premierze EQS-a marka Mercedes-EQ prezentuje kolejny model oparty na architekturze opracowanej specjalnie dla pojazdów elektrycznych – sportowo-biznesową limuzynę EQE.Fot. Mercedes-Benz
Zaledwie kilka miesięcy po premierze EQS-a marka Mercedes-EQ prezentuje kolejny model oparty na architekturze opracowanej specjalnie dla pojazdów elektrycznych – sportowo-biznesową limuzynę EQE.

W porównaniu z luksusowym liniowcem, jakim jest EQS, nowy EQE wygląda nieco inaczej: ma nieco krótszy rozstaw osi, krótsze zwisy i bardziej wgłębione boczne profile.

Mercedes EQEZaledwie kilka miesięcy po premierze EQS-a marka Mercedes-EQ prezentuje kolejny model oparty na architekturze opracowanej specjalnie dla
Mercedes EQE

Zaledwie kilka miesięcy po premierze EQS-a marka Mercedes-EQ prezentuje kolejny model oparty na architekturze opracowanej specjalnie dla pojazdów elektrycznych – sportowo-biznesową limuzynę EQE.

Fot. Mercedes-Benz

Jeśli chodzi o gabaryty nadwozia (długość/szerokość/wysokość: 4946/1961/1512 mm), EQE jest porównywalny z CLS-em i również jest sedanem. Wnętrze wyraźnie „wyrasta” wymiarami ponad dzisiejszą Klasę E (seria 213), m.in. jeśli chodzi o szerokość na wysokości ramion z przodu (+27 mm) czy długość kabiny (+80 mm).

W pierwszej kolejności na rynek trafią dwie wersje EQE, w tym EQE 350 o mocy 215 kW (293 KM). Wszystkie warianty mają elektryczny układ napędowy (eATS) tylnej osi; później do oferty dołączą też czteronapędowe odmiany 4MATIC, wyposażone również w eATS przedniej osi. Zastosowane silniki elektryczne to silniki synchroniczne z magnesami trwałymi (PSM). Do zalet takiej konstrukcji należą: wysoka gęstość mocy, wysoka sprawność i wysoka stałość mocy. Dzięki swojej sześciofazowej konstrukcji silnik napędzający tylną oś jest wyjątkowo mocny.

Akumulator litowo-jonowy EQE składa się z 10 modułów i ma pojemność 90 kWh netto. Innowacyjne oprogramowanie do zarządzania jego pracą, opracowane we własnym zakresie przez Mercedes-Benz, jest aktualizowane bezprzewodowo (OTA). W ten sposób zarządzanie energią EQE pozostaje „aktualne” przez cały cykl życia pojazdu.

Kluczowe dane techniczne (wstępne)

 

 

EQE 350

Zespół napędowy

Silnik elektryczny

Typ

synchroniczny, z magnesami trwałymi

Moc maks.

kW

215

Moment obrotowy

Nm

530

Napięcie znamionowe

V

328,5

Ładowarka pokładowa (standard/opcja)

kW

11/22

Czas ładowania AC, trójfazowe

(11/22 kW)

H

8,25/4,25

Maksymalna moc ładowania DC

kW

170

Czas ładowania na stacji szybkiego ładowania DC (10-80%)

min

32

Maksymalne zwiększenie zasięgu podczas ładowania DC po 15 min (WLTP)

km

250

Pojazd

Długość/szerokość/wysokość

mm

4946/1961/1512

Długość/szerokość/wysokość (USA)

mm

4995/1961/1513

Rozstaw osi

mm

3120

Średnica zawracania (bez/ze skrętną tylną osią 4,5°/10°)

m

12,5/11,6/10,7

Pojemność bagażnika (VDA)

L

430

Zużycie prądu i zasięg

Zużycie energii (WLTP)

kWh/100 km

15,7-19,3

Emisje CO2 (WLTP)

g/km

0

Zasięg (WLTP)

Km

545-660

    

Nowa funkcja Mercedes me Charge – Plug & Charge – pozwala jeszcze wygodniej ładować akumulator EQE w wybranych publicznych punktach ładowania: po podłączeniu przewodu do gniazda proces ładowania rozpoczyna się automatycznie; nie trzeba przeprowadzać żadnego uwierzytelniania. Pojazd i stacja ładująca komunikują się bezpośrednio przez kabel.

Opcjonalny MBUX Hyperscreen sprawia, że cały zestaw wskaźników jest jednym wielkim ekranem – i decyduje o estetyce całego kokpitu oraz wnętrza.

Najnowsza generacja systemów wsparcia obejmuje liczne funkcje wspomagające kierowcę. Jedną z nowości jest dodatkowe ostrzeżenie ATTENTION ASSIST o mikrośnie (w połączeniu z MBUX Hyperscreen) – system analizuje ruchy powiek kierowcy za pomocą kamery w wyświetlaczu.

Zobacz także: Skoda Fabia IV generacji

od 12 lat
Wideo

Wybory samorządowe 2024 - II tura

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty