W porównaniu z luksusowym liniowcem, jakim jest EQS, nowy EQE wygląda nieco inaczej: ma nieco krótszy rozstaw osi, krótsze zwisy i bardziej wgłębione boczne profile.
Jeśli chodzi o gabaryty nadwozia (długość/szerokość/wysokość: 4946/1961/1512 mm), EQE jest porównywalny z CLS-em i również jest sedanem. Wnętrze wyraźnie „wyrasta” wymiarami ponad dzisiejszą Klasę E (seria 213), m.in. jeśli chodzi o szerokość na wysokości ramion z przodu (+27 mm) czy długość kabiny (+80 mm).
W pierwszej kolejności na rynek trafią dwie wersje EQE, w tym EQE 350 o mocy 215 kW (293 KM). Wszystkie warianty mają elektryczny układ napędowy (eATS) tylnej osi; później do oferty dołączą też czteronapędowe odmiany 4MATIC, wyposażone również w eATS przedniej osi. Zastosowane silniki elektryczne to silniki synchroniczne z magnesami trwałymi (PSM). Do zalet takiej konstrukcji należą: wysoka gęstość mocy, wysoka sprawność i wysoka stałość mocy. Dzięki swojej sześciofazowej konstrukcji silnik napędzający tylną oś jest wyjątkowo mocny.
Akumulator litowo-jonowy EQE składa się z 10 modułów i ma pojemność 90 kWh netto. Innowacyjne oprogramowanie do zarządzania jego pracą, opracowane we własnym zakresie przez Mercedes-Benz, jest aktualizowane bezprzewodowo (OTA). W ten sposób zarządzanie energią EQE pozostaje „aktualne” przez cały cykl życia pojazdu.
Kluczowe dane techniczne (wstępne)
| | EQE 350 | |
Zespół napędowy | |||
Silnik elektryczny | Typ | synchroniczny, z magnesami trwałymi | |
Moc maks. | kW | 215 | |
Moment obrotowy | Nm | 530 | |
Napięcie znamionowe | V | 328,5 | |
Ładowarka pokładowa (standard/opcja) | kW | 11/22 | |
Czas ładowania AC, trójfazowe (11/22 kW) | H | 8,25/4,25 | |
Maksymalna moc ładowania DC | kW | 170 | |
Czas ładowania na stacji szybkiego ładowania DC (10-80%) | min | 32 | |
Maksymalne zwiększenie zasięgu podczas ładowania DC po 15 min (WLTP) | km | 250 | |
Pojazd | |||
Długość/szerokość/wysokość | mm | 4946/1961/1512 | |
Długość/szerokość/wysokość (USA) | mm | 4995/1961/1513 | |
Rozstaw osi | mm | 3120 | |
Średnica zawracania (bez/ze skrętną tylną osią 4,5°/10°) | m | 12,5/11,6/10,7 | |
Pojemność bagażnika (VDA) | L | 430 | |
Zużycie prądu i zasięg | |||
Zużycie energii (WLTP) | kWh/100 km | 15,7-19,3 | |
Emisje CO2 (WLTP) | g/km | 0 | |
Zasięg (WLTP) | Km | 545-660 | |
Nowa funkcja Mercedes me Charge – Plug & Charge – pozwala jeszcze wygodniej ładować akumulator EQE w wybranych publicznych punktach ładowania: po podłączeniu przewodu do gniazda proces ładowania rozpoczyna się automatycznie; nie trzeba przeprowadzać żadnego uwierzytelniania. Pojazd i stacja ładująca komunikują się bezpośrednio przez kabel.
Opcjonalny MBUX Hyperscreen sprawia, że cały zestaw wskaźników jest jednym wielkim ekranem – i decyduje o estetyce całego kokpitu oraz wnętrza.
Najnowsza generacja systemów wsparcia obejmuje liczne funkcje wspomagające kierowcę. Jedną z nowości jest dodatkowe ostrzeżenie ATTENTION ASSIST o mikrośnie (w połączeniu z MBUX Hyperscreen) – system analizuje ruchy powiek kierowcy za pomocą kamery w wyświetlaczu.
Zobacz także: Skoda Fabia IV generacji
Wybory samorządowe 2024 - II tura
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?