Nowy Mercedes Actros - produkcja rusza od września

Wojciech Frelichowski
Nowy Mercedes Actros - produkcja rusza od września
Nowy Mercedes Actros - produkcja rusza od września
Koncern Daimler rozpoczął przyjmowanie zamówien na nowego Mercedesa Actrosa. Produkcja tego modelu ruszy pod koniec września br.
Nowy Mercedes Actros - produkcja rusza od września
Nowy Mercedes Actros - produkcja rusza od września

Mercedes Actros jest obecny na rynku do 15 lat. W ciągu tego czasu na całym świecie sprzedano ponad 700 tys. Actrosów w różnych wersjach i konfiguracjach. Koncern Daimler zainwestował w rozwój nowego model ponad miliard euro. Kolejny miliard przeznaczono na inwestycje w fabrykach i urządzenia produkcyjne dla nowej ciężarówki, która jest pierwszą na rynku zaprojektowaną zgodnie z normą emisji spalin Euro VI.

 

zobacz także Nowy Mercedes Actros - zobacz zdjęcia

Producent informuje, że przedprodukcyjne egzemplarze pokonały łącznie ponad 20 milionów kilometrów. Prace rozwojowe objęły liczne testy na stanowiskach badawczych, na zamkniętych torach oraz próby w różnych warunkach klimatycznych i drogowych - na skutym lodem kole podbiegunowym i spalonej słońcem, afrykańskiej pustyni. Sylwetkę pojazdu dopracowano w ciągu rekordowych 2600 godzin, spędzonych w tunelu aerodynamicznym.

 

Kluczowymi hasłami nowego projektu były: ekonomiczność, bezpieczne prowadzenie i komfort kierowcy. Jak wykazały ostatnie badania, wypoczęci kierowcy prowadzą bezpieczniej, a na dodatek zużywają aż o dwa litry paliwa mniej od tych zmęczonych lub zestresowanych. Dlatego w kabinie nowego Actrosa zastosowano m.in. materiały wysokiej jakości, łóżka zapewniające domowy komfort, czytelne instrumenty oraz asymetrycznie rozmieszczone schowki dachowe.

Opracowano nową generację zespołów napędowych, w których zastosowano system wtrysku X-PULSE, układ recyrkulacji gazów spalinowych z technologią BlueTec i filtr cząstek stałych. Według deklaracji producenta, nowy Acstros - zależnie od normy emisji spalin - będzie zużywać mniej paliwa od poprzednika: o 3-4 proc. w przypadku silników Euro VI lub o 6-7 proc. dla Euro V.

Ponadto o 20 procent wydłużono trwałość układu napędowego (do 1,2 mln km), a okresy międzyprzeglądowe wydłużono do 150 tys. km.

Do sprzedaży trafią ciągniki siodłowe i podwozia ciężarowe dla różnych typów zabudów w czterech wersjach silnikowych - o mocy od 421 KM do 510 KM. Dostępne będą warianty zgodne z normą Euro VI lub Euro V. Gama modeli obejmuje siedem kabin o szerokości 2,3 lub 2,5 metra (pięć z nich posiada płaską podłogę) i 11 rozstawów osi.

Wojciech Frelichowski

od 12 lat
Wideo

Wybory samorządowe 2024 - II tura

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty