Nowy Mercedes Actros - produkcja rusza od września

Wojciech Frelichowski
Nowy Mercedes Actros - produkcja rusza od września
Nowy Mercedes Actros - produkcja rusza od września
Udostępnij:
Koncern Daimler rozpoczął przyjmowanie zamówien na nowego Mercedesa Actrosa. Produkcja tego modelu ruszy pod koniec września br.
Nowy Mercedes Actros - produkcja rusza od września
Nowy Mercedes Actros - produkcja rusza od września

Mercedes Actros jest obecny na rynku do 15 lat. W ciągu tego czasu na całym świecie sprzedano ponad 700 tys. Actrosów w różnych wersjach i konfiguracjach. Koncern Daimler zainwestował w rozwój nowego model ponad miliard euro. Kolejny miliard przeznaczono na inwestycje w fabrykach i urządzenia produkcyjne dla nowej ciężarówki, która jest pierwszą na rynku zaprojektowaną zgodnie z normą emisji spalin Euro VI.

 

zobacz także Nowy Mercedes Actros - zobacz zdjęcia

Producent informuje, że przedprodukcyjne egzemplarze pokonały łącznie ponad 20 milionów kilometrów. Prace rozwojowe objęły liczne testy na stanowiskach badawczych, na zamkniętych torach oraz próby w różnych warunkach klimatycznych i drogowych - na skutym lodem kole podbiegunowym i spalonej słońcem, afrykańskiej pustyni. Sylwetkę pojazdu dopracowano w ciągu rekordowych 2600 godzin, spędzonych w tunelu aerodynamicznym.

 

Kluczowymi hasłami nowego projektu były: ekonomiczność, bezpieczne prowadzenie i komfort kierowcy. Jak wykazały ostatnie badania, wypoczęci kierowcy prowadzą bezpieczniej, a na dodatek zużywają aż o dwa litry paliwa mniej od tych zmęczonych lub zestresowanych. Dlatego w kabinie nowego Actrosa zastosowano m.in. materiały wysokiej jakości, łóżka zapewniające domowy komfort, czytelne instrumenty oraz asymetrycznie rozmieszczone schowki dachowe.

Opracowano nową generację zespołów napędowych, w których zastosowano system wtrysku X-PULSE, układ recyrkulacji gazów spalinowych z technologią BlueTec i filtr cząstek stałych. Według deklaracji producenta, nowy Acstros - zależnie od normy emisji spalin - będzie zużywać mniej paliwa od poprzednika: o 3-4 proc. w przypadku silników Euro VI lub o 6-7 proc. dla Euro V.

Ponadto o 20 procent wydłużono trwałość układu napędowego (do 1,2 mln km), a okresy międzyprzeglądowe wydłużono do 150 tys. km.

Do sprzedaży trafią ciągniki siodłowe i podwozia ciężarowe dla różnych typów zabudów w czterech wersjach silnikowych - o mocy od 421 KM do 510 KM. Dostępne będą warianty zgodne z normą Euro VI lub Euro V. Gama modeli obejmuje siedem kabin o szerokości 2,3 lub 2,5 metra (pięć z nich posiada płaską podłogę) i 11 rozstawów osi.

Wojciech Frelichowski

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polska coraz bardziej rowerowa

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie