Modelem, który stanowi punkt odniesienia w całym segmencie maksi skuterów, jest Yamaha TMAX, wprowadzony na rynek kilka
lat przed stworzeniem rodziny X-MAX. Oferując osiągi motocyklowe, samochodową wygodę i praktyczność skutera, TMAX otworzył całkowicie nowy rynek. Przełomowe, osiągi modelu TMAX nie tylko zmieniły metodę korzystania ze skutera, lecz również sposób patrzenia na ten środek transportu przez kierowców samochodów i motocykli, którzy nagle zobaczyli w maksiskuterze alternatywę godną rozważenia.
Jedną z kluczowych właściwości, które cechują rodzinę MAX jest wysokiej jakości nadwozie z firmowymi panelami bocznymi „boomerang”. Znajdujące się po obu bokach skutera, począwszy od przedniej części podłóg aż po boczne partie siedziska, panele nadwozia w kształcie bumerangu akcentują dynamiczny styl modelu X-MAX 400.
Dwa potężne reflektory podkreślają wygląd skutera, a LED-owe światła pozycyjne i nowe LED-owe światło tylne poprawiają bycie widocznym przez innych użytkowników dróg. X-MAX 400 jest pierwszym skuterem marki Yamaha, posiadającym pozycyjne światła LED-owe.
Deska rozdzielcza i kanapa nowego modelu X-MAX 400 zostały tak stworzone, aby stanowić wzór w swojej klasie, a jakość i dbałość o detale są pierwszej klasy. Całkowicie nowe oprzyrządowanie w stylu samochodowym zawiera analogowy wskaźnik obrotów i komputer pokładowy.
Nowy, 1-cylindrowy, 4-suwowy, 4-zaworowy, chłodzony cieczą silnik DOHC modelu X-MAX 400 jest kolejnym etapem ewolucji sprawdzonej i niezawodnej konstrukcji, która obecnie napędza popularny model Majesty 400. Osiąga 23,2 kW (31,5 KM) przy 7 500 obr/min a prędkość maksymalna to 150 km/h.
Przednie widelce teleskopowe w stylu motocyklowym w połączeniu z podwójnymi, przednimi tarczami pływającymi, lekkimi kołami ze stopu o wymiarach 15 cali przednie/13 cali tylne oraz szerokimi oponami, zostały opracowane po to, aby zapewniać stabilną jazdę przy dużych prędkościach.
Pomimo bardzo kompaktowego nadwozia, skuter posiada schowek pod siedziskiem, w którym zmieszczą się dwa pełnowymiarowe kaski. Wyprostowana pozycja jazdy oraz skuteczna szyba przednia, osłona rąk przed wiatrem i obszerna podłoga zapewniają razem duży komfort zarówno kierowcy, jak i pasażerowi.
Dla klientów, którzy chcą więcej, Yamaha ma do zaoferowania liczne akcesoria, takie jak sportowa owiewka, sportowe podłogi, tłumiki Akrapovič typu slip-on, stylowy uchwyt na tablicę rejestracyjną czy oparcie dla pasażera. Dostępny jest także 50-litrowy kufer centralny i wysoka owiewka i osłony nóg dla kierowców pokonujących długie dystanse.
Nowy X-MAX 400 będzie dostępny w salonach dealerskich od lipca 2013 roku, a w kolejnych miesiącach pojawi się jego wersja wyposażona w ABS.
Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?