Samochód o nadwoziu coupe posiada nowoczesny zespół napędowy S-AWC, który powstał
poprzez połączenie aktywnego układu kierowniczego i aktywnej regulacji zawieszenia z systemami ACD i AYC stosowanymi już w Lancerze Evo. S-AWC w integralny sposób łączy te systemy umożliwiając sterowanie momentem obrotowym silnika i hamowaniem pojazdu. Dzięki temu poprawiono dynamikę samochodu i jego stabilność przy pokonywaniu zakrętów.
Mitsubishi Concept-RA napędzany jest całkowicie nowym silnikiem wysokoprężnym o pojemności 2,2 l., który
charakteryzuje się niską emisją spalin. Jednostka napędowa posiada moc 204 KM i zapewnia maksymalny moment obrotowy 420 Nm. Dzięki temu auto przyspiesza do 100 km/h w 7 sekund. Według danych producenta zużycie paliwa podczas jazdy po mieście nie powinno przekroczyć 6,3 l/100 km natomiast na trasie auto powinno spalić 4,6 l/ 100 km. Aby spełnić wymagania norm emisji obowiązujących w USA samochód wyposażone w dwa katalizatory oraz filtr cząstek stałych.
Silnik który napędza Concept-RA został skonstruowany samodzielnie przez inżynierów Mitsubishi. Wcześniej japońska firma korzystała z jednostek wysokoprężnych produkowanych przez Volkswagena.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?