Nowy Isuzu D-Max. Pierwszy test cenionego pikapa

Michał Wnuk
Nowy Isuzu D-Max 17MY. Pierwszy test cenionego pikapaNowy Isuzu D-Max zadebiutował właśnie w salonach sprzedaż w Polsce. To najnowsze wcielenie,  niezawodnego i cenionego na wielu rynkach pikapa. W modelu 17MY, czyli z rocznika modelowego 2017, pojawiły się nowe rozwiązania  techniczne, a wyposażenie rozszerzono zgodnie z najnowszymi trendami.fot. Michał Wnuk
Nowy Isuzu D-Max 17MY. Pierwszy test cenionego pikapaNowy Isuzu D-Max zadebiutował właśnie w salonach sprzedaż w Polsce. To najnowsze wcielenie, niezawodnego i cenionego na wielu rynkach pikapa. W modelu 17MY, czyli z rocznika modelowego 2017, pojawiły się nowe rozwiązania techniczne, a wyposażenie rozszerzono zgodnie z najnowszymi trendami.fot. Michał Wnuk
Udostępnij:
Nowy Isuzu D-Max zadebiutował właśnie w salonach sprzedaż w Polsce. To najnowsze wcielenie, niezawodnego i cenionego na wielu rynkach pikapa. W modelu 17MY, czyli z rocznika modelowego 2017, pojawiły się nowe rozwiązania techniczne, a wyposażenie rozszerzono zgodnie z najnowszymi trendami.

Firma Isuzu to jeden z najstarszych japońskich producentów samochodów. Początki firmy datowane są na rok 1916, kiedy to powstała koncepcja budowy pierwszego japońskiego samochodu ciężarowego. Od tamtej pory Isuzu znane jest na świecie z produkcji ciężarówek, autobusów i samochodów terenowych. Pomimo że rozdział produkcji klasycznych samochodów osobowych został zamknięty jakiś czas temu, Polacy do tej pory kojarzą Isuzu z osobowym modelem Gemini, który w czasach PRL dostępny był za dolary w sklepach Pewexu. Popularne w Europie w latach 90. terenowe modele Frontera i Monterey, sygnowane przez europejski oddział GM, znaczkiem Opla bazowały na Isuzu MU/Rodeo oraz znanym i cenionym Trooperze.

Isuzu to także największy na Świecie producent silników Diesla, które oprócz pojazdów samochodowych, montowane są w maszynach budowlanych, agregatach prądotwórczych, w szeroko pojętym przemyśle oraz w jednostkach pływających. Najnowszym dzieckiem firmy jest pikap D-Max, który przeszedł właśnie face lifting oraz otrzymał nowy silnik. Mieliśmy okazję przetestować najnowszego D-Maxa w wersji z podwójna kabiną, na fabrycznym terenowym torze przeszkód nie daleko Bangkoku. To właśnie w Tajlandii, gdzie koncern Isuzu ulokował kilka lat temu swoje najnowocześniejsze fabryki, w wielu różnych wersjach powstaje od podstaw Isuzu D-Max.

Nadwozie

Nowy Isuzu D-Max 17MY. Pierwszy test cenionego pikapaNowy Isuzu D-Max zadebiutował właśnie w salonach sprzedaż w Polsce. To najnowsze wcielenie,  niezawodnego
Nowy Isuzu D-Max 17MY. Pierwszy test cenionego pikapa

Nowy Isuzu D-Max zadebiutował właśnie w salonach sprzedaż w Polsce. To najnowsze wcielenie, niezawodnego i cenionego na wielu rynkach pikapa. W modelu 17MY, czyli z rocznika modelowego 2017, pojawiły się nowe rozwiązania techniczne, a wyposażenie rozszerzono zgodnie z najnowszymi trendami.

fot. Michał Wnuk

Największe zmiany zewnętrzne w pikapie Isuzu, widoczne są szczególnie w przedniej części auta, od nowa zaprojektowano cały przedni pas. W nowych reflektorach głównych, zastosowano LED-owe oświetlenie do jazdy dziennej, a światła mijania oraz drogowe realizowane są przez nowoczesne projektory soczewkowe. Lampy łączy nowa osłona chłodnicy, która z zależności od wersji może być chromowana lub lakierowana na wybrany kolor. Zmodyfikowano również maskę, dostosowując ją kształtem do nowej atrapy. Nowe jest także wzmocnienie, tak aby maska jeszcze lepiej absorbowała  energię uderzenia w przypadku kolizji z pieszym (4 gwiazdki w teście ENCAP). Całość wieńczy nowy ładny zderzak, w którym znalazło się miejsce na nowoczesne światła przeciwmgłowe. Nowy projekt przodu spowodował przy okazji polepszenie współczynnika Cx, wynikającego z czołowego oporu powietrza.

Przeprojektowano też tylną klapę, tak aby jej przetłoczenia tworzyły spoiler. Jednym z wielu nowych gadżetów jest seryjnie montowania, zintegrowana z obudową  klamki tylnej klapy, kolorowa kamera cofania. Całość uzupełniają także nowe felgi z lekkich stopów, w rozmiarze 16” (245/70R16) oraz większe 18” z oponami 255/60R18. Samochód homologowany jest dodatkowo także na felgach 17-calowych, co przy takim wyborze kół, bardzo ułatwia dobór szosowego lub  terenowego ogumienia. Gamę kolorystyczną uzupełnia nowy lakier Gray mica, który dobrze sprawdzi się w pracy i w terenie. Zmodyfikowano także antenę dachową, tą klasyczną prętową zastąpiła „płetwa rekina”, montowana z tyłu na dachu. Nowy D-Max wygląda teraz bardziej muskularnie i nowocześnie.

Wnętrze

Nowy Isuzu D-Max 17MY. Pierwszy test cenionego pikapaNowy Isuzu D-Max zadebiutował właśnie w salonach sprzedaż w Polsce. To najnowsze wcielenie,  niezawodnego
Nowy Isuzu D-Max 17MY. Pierwszy test cenionego pikapa

Nowy Isuzu D-Max zadebiutował właśnie w salonach sprzedaż w Polsce. To najnowsze wcielenie, niezawodnego i cenionego na wielu rynkach pikapa. W modelu 17MY, czyli z rocznika modelowego 2017, pojawiły się nowe rozwiązania techniczne, a wyposażenie rozszerzono zgodnie z najnowszymi trendami.

fot. Michał Wnuk

Przestronne wnętrze poddano liftingowi. Dużą zmianę przeszły zegary wraz z grafiką centralnego wyświetlacza komputera pokładowego. W przypadku wersji z manualną skrzynią biegów, komputer podpowiada teraz wybór optymalnego przełożenia. Klasyczną stacyjkę zastąpiono przyciskiem systemu bezkluczykowego, którym włączamy i wyłączamy silnik. Zmieniono także materiały tapicerskie na fotelach oraz styl w jakim obszywa się kanapy skórą. Na drzwiach oraz na podłokietniku pojawiły się dodatkowe miękkie, tapicerowane wykończenia. Poprawiono funkcjonalność tylnej kanapy. Siedzisko można podnosić, a teraz także składać oparcie, tworząc dodatkową płaską powierzchnię ładunkową. Fabryczny port USB montowany jest obecnie na konsoli środkowej oraz na tylnej ścianie podłokietnika, tak aby mogli korzystać z niego pasażerowie tylnego rzędu. Wyposażenie uzupełni nowy wielogłośnikowy system multimedialny z 7-calowym monitorem.

Warto wiedzieć: „Rezerwowanie” miejsc parkingowych jest nielegalne! Źródło: TVN Turbo/x-news

[page_break]

Silnik i układ napędowy 4x4

Nowy Isuzu D-Max 17MY. Pierwszy test cenionego pikapaNowy Isuzu D-Max zadebiutował właśnie w salonach sprzedaż w Polsce. To najnowsze wcielenie,  niezawodnego
Nowy Isuzu D-Max 17MY. Pierwszy test cenionego pikapa

Nowy Isuzu D-Max zadebiutował właśnie w salonach sprzedaż w Polsce. To najnowsze wcielenie, niezawodnego i cenionego na wielu rynkach pikapa. W modelu 17MY, czyli z rocznika modelowego 2017, pojawiły się nowe rozwiązania techniczne, a wyposażenie rozszerzono zgodnie z najnowszymi trendami.

fot. Michał Wnuk

Zdecydowanie największe zmiany techniczne zaszły pod maską. Silnik Diesla 2.5 Twinturbo został zastąpiony zupełnie nową konstrukcją o pojemności 1.9 Ddi spełniającą normę emisji Euro6 bez dodatkowej instalacji AdBlue.  Mimo mniejszej pojemności inżynierowie uzyskali parametry silnika na poziomie 163 KM i momencie obrotowym 360 Nm. Było to możliwe miedzy innymi, dzięki wysokiej precyzji sterowania wtryskiem paliwa oraz wysoką wydajnością turbosprężarki. Zadbano również o takie szczegóły jak niskie tarcie alternatora, a nowe rozwiązania obniżyły poziom hałasu i wibracji. Mniejsza pojemność w połączeniu z zaawansowaną technologią przełożyła się bezpośrednio na zmniejszony apetyt na paliwo, z nowym silnikiem D-Max powinien być bardziej oszczędny. Jazdy testowe odbywał się po zamkniętym torze terenowym, realne spalanie sprawdzimy już nie długo przy okazji testu drogowego, już w Polsce.  Zmniejszenie pojemności silnika do 1,9 l to nie tylko mniejsze koszty paliwa ale także niższe stawki ubezpieczenia, na wielkość którego ma również wpływ pojemność silnika. Wraz z nowym silnikiem w ofercie pojawiła się nowa 6-biegowa ręczna skrzynia, która zastąpiła wersję 5-biegową. Do wyboru jest oczywiście także skrzynia automatyczna, również o sześciu przełożeniach. Co ciekawe, nawet w Polsce, wersja z „automatem” stanowi połowę sprzedaży D-Maxa.

Nowy Isuzu D-Max 17MY. Pierwszy test cenionego pikapaNowy Isuzu D-Max zadebiutował właśnie w salonach sprzedaż w Polsce. To najnowsze wcielenie,  niezawodnego
Nowy Isuzu D-Max 17MY. Pierwszy test cenionego pikapa

Nowy Isuzu D-Max zadebiutował właśnie w salonach sprzedaż w Polsce. To najnowsze wcielenie, niezawodnego i cenionego na wielu rynkach pikapa. W modelu 17MY, czyli z rocznika modelowego 2017, pojawiły się nowe rozwiązania techniczne, a wyposażenie rozszerzono zgodnie z najnowszymi trendami.

fot. Michał Wnuk

W wersji 4x4 napęd przenoszony jest standardowo na tylne koła (2H), a przednia oś dołączana jest „na sztywno” w trybie 4H. Dodatkowo napęd może być zredukowany (4L) aby dostarczyć jeszcze więcej „siły” przy jeździe w terenie. To standardowe rozwiązanie w większości pikapów, oznacza brak centralnego mechanizmu różnicowego, który powoduje że z napędu 4x4 możemy korzystać na śliskich lub luźnych nawierzchniach. Wynika to z faktu, że jedno z kół w trybie „sztywnego” 4x4, podczas ostrych skrętów musi się uślizgnąć, ponieważ każde z nich pokonuje w zakręcie inną drogę, a brak centralnego dyferencjału nie kompensuje tych prędkości. Napęd tego typu świetnie sprawdza się w terenie, jest prosty w budowie i najważniejsze - bardzo wytrzymały. W przypadku jazdy po „twardym” wymaga od kierowcy rozwagi, tak aby nie uszkodzić  jego elementów. Z drugiej strony Isuzu dopuszcza użycie trybu 4x4 już podczas jazdy w deszczu po śliskim asfaltu, na którym nie powstaną niepotrzebne naprężenia w układnie napędowym. Napęd włączany jest pokrętłem na tunelu środkowym a jego uruchamianie i rozłączanie dział bardzo szybko.

Systemy wspomagające jazdę

Nowy Isuzu D-Max 17MY. Pierwszy test cenionego pikapaNowy Isuzu D-Max zadebiutował właśnie w salonach sprzedaż w Polsce. To najnowsze wcielenie,  niezawodnego
Nowy Isuzu D-Max 17MY. Pierwszy test cenionego pikapa

Nowy Isuzu D-Max zadebiutował właśnie w salonach sprzedaż w Polsce. To najnowsze wcielenie, niezawodnego i cenionego na wielu rynkach pikapa. W modelu 17MY, czyli z rocznika modelowego 2017, pojawiły się nowe rozwiązania techniczne, a wyposażenie rozszerzono zgodnie z najnowszymi trendami.

fot. Michał Wnuk

Dużą nowością w Isuzu D-Max 17MY są dwa elektroniczne systemy asystujące i ułatwiające jazdę w terenie. Pierwszy z nich to kontrola wjazdu pod wzniesienie „Hill Start Assist” (HSA). System sam dawkuje paliwo do silnika, uniemożliwiając jego zduszenie pod czas stromego podjazdu, jednocześnie kontrolując stałą prędkość jazdy. Drugi z seryjnych systemów to „Hill Descent Control” (HDC), który automatycznie reguluje prędkość zjazdu. Standardowym wyposażeniem jest także elektroniczna kontrola stabilności (ESC), zapobiegająca w szczególności nadsterowności tylnej osi. Systemy wspomagające działały bez zarzutu. Pod czas testu, D-Max na pierwszym biegu (testowaliśmy wersję z manualną skrzynią biegów), bez dotykania pedału gazu, wjechał bez problemu na strome wzniesienie (kąt wjazdu około 30 stopni). Testowa górka miała wysokość  10 m, a nachylenie zjazdu wynosiło 40 stopni. Aby automatycznie uruchomić HDC, wystarczyło po woli ruszyć z górki i nie wciskać pedału hamulca. System bez problemu utrzymał bezpieczną prędkość zjazdu i łagodnie wyhamowywał samochód. Wrażenia z takiego zjazdu – bezcenne.

Ciężarówkowe DNA

Nowy Isuzu D-Max 17MY. Pierwszy test cenionego pikapaNowy Isuzu D-Max zadebiutował właśnie w salonach sprzedaż w Polsce. To najnowsze wcielenie,  niezawodnego
Nowy Isuzu D-Max 17MY. Pierwszy test cenionego pikapa

Nowy Isuzu D-Max zadebiutował właśnie w salonach sprzedaż w Polsce. To najnowsze wcielenie, niezawodnego i cenionego na wielu rynkach pikapa. W modelu 17MY, czyli z rocznika modelowego 2017, pojawiły się nowe rozwiązania techniczne, a wyposażenie rozszerzono zgodnie z najnowszymi trendami.

fot. Michał Wnuk

Tworząc nowego Isuzu D-Max’a, japońscy inżynierowie wykorzystali  swoje doświadczenie zdobyte przy projektowania samochodów ciężarowych, w konstrukcji których liczy się przede wszystkim wytrzymałość i niezawodność. Pikap oparty jest na solidnej ramie, która jest standardowym rozwiązaniem w tej klasie pojazdów. W przednim niezależnym zawieszeniu, zastosowano podwójne wahacze poprzeczne, a tył opiera się na sztywnym moście oraz resorach piórowych. Całość zestrojona jest w miarę komfortowo, na ile oczywiście pozwala taki typ zawieszenia. Inżynierowie znaleźli kompromis pomiędzy ładownością przekraczającą tonę, a wygoda pasażerów i kierowcy. Już seryjne zawieszenie zaskakuje pozytywnie pracą w terenie. Duży wykrzyż czy wręcz jazda na trzech kołach nie robiła na D-Maxie żadnego wrażenie, czego nie można powiedzieć o nas - dziennikarzach.

Nowy Isuzu D-Max 17MY. Pierwszy test cenionego pikapaNowy Isuzu D-Max zadebiutował właśnie w salonach sprzedaż w Polsce. To najnowsze wcielenie,  niezawodnego
Nowy Isuzu D-Max 17MY. Pierwszy test cenionego pikapa

Nowy Isuzu D-Max zadebiutował właśnie w salonach sprzedaż w Polsce. To najnowsze wcielenie, niezawodnego i cenionego na wielu rynkach pikapa. W modelu 17MY, czyli z rocznika modelowego 2017, pojawiły się nowe rozwiązania techniczne, a wyposażenie rozszerzono zgodnie z najnowszymi trendami.

fot. Michał Wnuk

Konstrukcja samochodu umożliwia jego terenowy „tuning”, gdyby ktoś potrzebował przygotować tego pikapa do jazdy w ekstremalnym terenie. Ponieważ jest to model globalny, na rynku bez można znaleźć zestawy do podwyższenia zawieszenia (lift), płyty do montażu wyciągarki, osłony podwozia czy 100% mechaniczną blokadę tylnego mostu. Znana w światku Off-Road, słynna islandzka firma Arctic Trucks przygotowała zestaw do przebudowy Isuzu i montażu kół o średnicy 35 cali. Widać że, nowy D-Max zbudowany został według zasad kontynuujących solidność i trwałość Isuzu. Nie zależnie do tego czy będziesz nim woził ładunki, holował przyczepę, pracował przez cały tydzień czy zadawał szyku w weekend na bulwarze, jest to pikap na którym możesz polegać w każdych warunkach.

 

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Minister Anna Moskwa o polityce klimatycznej i o energetyce

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie