5,8-litrowa jednostka V8 montowana pod maską Forda GT500 produkuje aż

650 KM i ponad 800 Nm maksymalnego momentu obrotowego. To o 41 KM więcej, niż w McLarenie F1, o 24 KM więcej, niż w Mercedesie SLR McLaren i o 70 KM więcej, niż w oryginalnym Lamborghini Murcielago. Samochód może konkurować z większością nowoczesnych supercarów również pod względem prędkości maksymalnej. 320 km/h to wynik pozwalający na zajęcie stałej pozycji na lewym pasie niemieckiej autostrady i jedynie sporadyczne zjeżdżanie z niego w momencie pojawienia się we wstecznym lusterku modeli Veyron czy Koenigsegg.
**CZYTAJ TAKŻE
Ford Evos Concept - zapowiedź nowego FordaFord Ranger - najbezpieczniejszy pickup
**
Ogromna moc silnika przenoszona jest na tylne koła za pośrednictwem wzmocnionej ręcznej skrzyni biegów o 6 przełożeniach. Podczas dynamicznego ruszania z miejsca nieodzownym elementem w konstrukcji tego typu jest układ "launch control", zapobiegający poślizgowi kół. Odpowiednią przyczepność podczas jazdy z maksymalną prędkością zapewnia z kolei specjalny pakiet aerodynamiczny nadwozia, który zapewnia o 33% wyższą siłę docisku, niż w modelu z rocznika 2011. Dopełnieniem całości jest wydajny układ hamulcowy firmy Brembo obejmujący ogromne tarcze przy wszystkich kołach oraz sześciotłoczkowe zaciski z przodu.






Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?