Nowy Focus RS wciąż z napędem na przednią oś?

(pp) źródło: worldcarfans.com
Fot. Ford
Fot. Ford
Ford Focus RS należy do ścisłej czołówki sportowych kompaktów. Jedną z charakterystycznych cech tego pojazdu jest stosowanie wyłącznie napędu na przednią oś, pomimo wysokiej mocy silnika. Wygląda na to, że trzecia generacja Focusa RS nie będzie różniła się pod tym względem od swoich poprzedników.
Fot. Ford
Fot. Ford

Jak podaje portal Top Gear, Ford postanowił uczynić model RS globalnym produktem i w tym celu zintegrował swój amerykański i europejski oddział. Sercem pojazdu ma być nowa jednostka napędowa o pojemności 2.3-litra z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem benzyny, która będzie generować 320 KM.

Tak duża moc będzie przekazywana wyłącznie na przednie koła, choć największy rynkowy rywal RS'a, Volkswagen Golf R, korzysta z napędu 4x4. Dlaczego więc Ford nie zdecyduje się na podobne rozwiązanie? Powodem są koszty. Według amerykańskiego producenta, takie rozwiązanie znacząco podniosłoby cenę Focusa RS, co z kolei przełożyłoby się na mniejsze zainteresowanie tym modelem. W dalszym ciągu zatem auto będzie oferowane z przednim zawieszeniem typu RevoKnuckle, niwelującym częściowo wpływ dużej mocy na właściwości jezdne pojazdu.

Premiera nowego Focusa RS planowana jest na 2015 rok.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty