Nowy bolid Lotus Renault GP przetestowany przez Pietrowa

Grzegorz Hilarecki
Nowy bolid Lotus Renault GP przetestowany przez Pietrowa
Nowy bolid Lotus Renault GP przetestowany przez Pietrowa
Witalij Pietrow sprawdził nowy bolid Lotus Renault - oznaczony symbolem R31 - na torze w Walencji. Zespół był zadowolony, choć Rosjanin miał dopiero ośmy czas dnia. Najważniejsze jednak, że regulowane tylne skrzydło (tegoroczna nowość) i reszta systemów (w tym KERS) zadziałały jak należy.
Nowy bolid Lotus Renault GP przetestowany przez Pietrowa
Nowy bolid Lotus Renault GP przetestowany przez Pietrowa

Witalij Pietrow swoje najszybsze okrążenie pokonał w 1:16.351, łącznie przejechał 28 kółek. Najszybszy był aktualny mistrz świata Formuły 1 Sebastian Vettel z teamu Red Bull, który wykręcił czas o 2,5 sekundy lepszy od Rosjanina. W aucie Pietrowa były problemy z hamulcami. Po testach przedstawiciele zespołu Lotus Renault GP powiedzieli:

Witalij Pietrow: - Wspaniale jest wrócić na tor w nowym sezonie i testować po raz pierwszy R31. To nie był idealny dzień, bo mieliśmy problemy z mechaniką i straciliśmy trochę czasu, więc nie zrobiliśmy wielu okrążeń. Ale sprawdziliśmy pracę wielu ważnych dla nas systemów pokładowych i wydaje się, że wszystko sprawnie działa. Po raz pierwszy wypróbowałem KERS i będę musiał się do niego przyzwyczaić. Jest jasne, że w tym roku kierowca będzie miał sporo roboty za sterami. Wypróbowałem również opony Pirelli, ale nie mogłem się o nich za dużo dowiedzieć, bo nie naciskaliśmy za mocno.

Eric Boullier: - Powrót na tor po długiej zimie jest ekscytujący, podobnie jak widok pierwszych okrążeń R31. To są dopiero początki, a samochód nie jeździł dziś zbyt dużo, więc dla Witalija to było nieco frustrujące, bo chciałby wykręcić więcej kilometrów. Ale to się często zdarza przy pierwszym teście, który głównie ma na celu sprawdzenie, czy wszystko działa jak należy i czy nie ma problemów z niezawodnością. W ciągu najbliższych dwóch dni chcemy się skoncentrować na sprawdzeniu systemów i zebraniu danych, a śrubowaniem osiągów zajmiemy się w kolejnych sesjach.

James Allison: - Szereg mechanicznych drobiazgów zatrzymał nas dzisiaj w garażu dłużej, niż byśmy tego chcieli. Dlatego ten dzień stał bardziej pod znakiem sprawdzenia działania wszystkich nowych systemów, niż sprawdzania osiągów. Okazało się, że temperatury układów podczas jazdy bolidu z łatwością utrzymują się w określonych przedziałach, a poza tym zdobyliśmy trochę użytecznych danych z jazdy zarówno dla nowego, tylnego skrzydła DCS, jak i dla systemu KERS. Kolejne dni powinny przynieść lepsze rozpoznanie faktycznych osiągów bolidu.

Grzegorz Hilarecki
Źródło: Lotus Renault GP
fot. Lotus Renault GP

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Transport ogromnego generatora ulicami Grudziądza

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty