Pierwszy samochód ma przed sobą bardzo trudne zadanie - musi zostać
godnym kontynuatorem tradycji swojego poprzednika - modelu, który cieszył
się olbrzymim powodzeniem w całej Europie. Od momentu debiutu w 1996 roku
do zakończenia produkcji rok temu, scenic pierwszej generacji znalazł ponad
2 mln nabywców.
Nowemu modelowi w odniesieniu sukcesu ma pomóc ciekawa stylistyka i
mnóstwo przemyślanych rozwiązań we wnętrzu. Co ciekawe, za kilka miesięcy
renault zaprezentuje przedłużoną o 23 cm wersję scenica II. Tym sposobem
francuski koncern stanie się pierwszym producentem, który będzie miał w
swojej ofercie siedmioosobowego, kompaktowego minivana.
Do napędu scenica II posłużą silniki benzynowe: 1.4 16V (98 KM), 1.6
16V (115 KM), 2.0 16V (136 KM) oraz wysokoprężne: 1.5 dCi (80 lub 100 KM)
oraz 1.9 dCi (120 KM).
Druga nowość renault to model coupe-cabriolet. Auto wyposażono w twardy
składany dach - cała operacja rozłożenia lub złożenia dachu odbywa się
za naciśnięciem przycisku i trwa zaledwie 22 s. Ciekawostką jest fakt,
iż górną część dachu wykonano ze szkła.
Wewnątrz auta mogą podróżować cztery osoby. Deska rozdzielcza jest identyczna
jak w obecnym już na rynku hatchbacku. Samochód ma bardzo bogate wyposażenie
z zakresu bezpieczeństwa, obejmujące m.in. ABS, BA (wspomaganie nagłego
hamowania), ESP (stabilizacja toru jazdy) oraz system monitorujący ciśnienie
w kołach. W razie zderzenia pasażerów chroni sześć poduszek powietrznych.
Scenic II i coupe-cabriolet powinny pojawić się na rynku w połowie bieżącego
roku.
Nowy scenic sprzedawany będzie również w wersji siedmioosobowej.
Połączenie sportowego coupe z kabrioletem może okazać się strzałem
w dziesiątkę.
Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?