Nowości NGK na rynek wtórny

Redakcja
NGK Spark Plug Europe wprowadza na rynek trzy nowe świece zapłonowe zaawansowanej technologii oraz jedną nową świecę żarową.

Wszystkie zastosowania pochodzą bezpośrednio z oryginalnego wyposażenia.

PFR6X-11 jest hybrydową świecą zapłonową, stosowaną seryjnie przez Audi w następujących modelach: Audi A6 (2.4 l., 130 kW) oraz A6 FSI (2.8 l., 154 kW). Świeca ta łączy w sobie zalety świec zapłonowych z metali szlachetnych oraz świec z iskra półślizgową. Stanowi to zaletę szczególnie dla silników FSI, gdyż mają one większą skłonność do kopcenia.

Nowości NGK na rynek wtórny

Elektroda środkowa świecy PFR6X-11 ma płytkę platynową o grubości zaledwie 0,6 mm. Oporny na zużywanie materiał szlachetny gwarantuje taki sam odstęp elektrod przez długi okres czasu oraz dużą pewność zapłonu. Dwie dodatkowe elektrody masy chronią przed kopceniem. Kopcenie nie powoduje uderzenia iskry w główną elektrodę masy, iskra ślizga się po końcówce izolatora i przeskakuje na jedną z elektrod masy. Przy tym dochodzi do zapłonu mieszanki i oczyszczenia z cząsteczek sadzy.

Nową dostępną świecą jest również PLKR7A z podwójną elektrodą platynową, zaprojektowaną specjalnie dla Mercedes. Ma ona długi gwint (26,5 mm) o średnicy wynoszącej tylko 12 mm.

Dzięki takiej cienkiej budowie świecy w silniku jest więcej miejsca dla kanałów chłodzenia. Zarówno cienka elektroda środkowa świecy PLKR7A, jak również elektroda masy są zaopatrzone w płytkę platynową, aby osiągnąć jak najlepszy zapłon oraz wytrzymałość na zużycie.

Świeca jest montowana fabrycznie we wszystkich 6. i 8-cylindrowych silnikach od rocznika 2004 i stanowi perfekcyjny wybór dla ponad 40 modeli Mercedesa, między innymi dla klasy C, E, R oraz S, jak również dla modeli SL, SLK a także Viano.

Dla 1.2-litrowych silników o mocy 55 kW występujących w Renault w modelach Clio 3 16V, Kangoo 16V, Modus oraz Twingo 2 (44/55 kW) NGK oferuje świecę zapłonową LZKAR7B. Pochodzi ona również z oryginalnego wyposażenia i posiada długi gwint (26,5 mm) o średnicy 12 mm. Dodatkowo rozwartość klucza jest mała i wynosi 14 mm.

Na rynku wtórnym jest również dostępna nowa świeca żarowa jakości oryginalnego wyposażenia.

Y-522J jest metalową świecą żarową prętową, która dba o optymalny start silnika w niskich temperaturach zewnętrznych w Nissanie Patrolu 3.0 Di 16V z bezpośrednim wtryskiem i w Renault Master DCI. Silnik posiada turbodoładowanie chłodzone powietrzem.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty