Nowości motocyklowe na 2012 rok - zobacz zdjęcia, filmy

Karol Biela
Nowości motocyklowe na 2012 rok - zobacz zdjęcia, filmy
Nowości motocyklowe na 2012 rok - zobacz zdjęcia, filmy
Mimo kryzysu na rynku jednośladów pojawią się interesujące nowości. Oto motocykle i skutery, o których będzie się mówić w 2012 roku.
Nowości motocyklowe na 2012 rok - zobacz zdjęcia, filmy
Nowości motocyklowe na 2012 rok - zobacz zdjęcia, filmy

Według wszelkich prognoz obecny rok będzie nie będzie zbyt łaskawy dla producentów jednośladów. A patrząc na niektóre nowości odnieść można wrażenie, że cena pojazdu i zużycie paliwa ma coraz większe znaczenie dla klientów. Na szczęście nie wszystkich.

Aprilia

Włoska marka Aprilia – znana z produkcji supersportowych maszyn – zaprezentowała na targach EICMA w Mediolanie… maksi skuter oznaczony jako SRV 850. W zasadzie jest to poddana lekkiemu liftingowi Gilera GP 800. Nie ma się zresztą co dziwić, gdyż Gilera, jaki i Aprilia należą do koncernu Piaggio Group.

Ze względu na cięcie kosztów SRV 850, upodobniona wizerunkowi do sportowej Aprili RSV4, posiada taki sam, co protoplasta silnik (V2 o pojemności 839 ccm i mocy 76 KM).

BMW

Niemieckie BMW zaprezentowało także swojego maksi skutera, a w zasadzie dwa. Pierwszy nazywa się C 600 Sport i jest lżejsza wersja bardziej turystycznego C 650 GT.

Oba modele wyposażono w tą samą 2-cylindrową jednostkę napędową z wykorbieniem wału o 270 stopni, która osiąga 60 KM.

Oprócz tego koncern z Bawarii wprowadził do sportowego S 1000 RR wiele zmian. Najbardziej sportowa maszyna BMW dostała m.in. nową górną półkę widelca, zmieniony układ wydechowy, czy mniejszy kąt główki ramy (66° zamiast 66,1).

Ducati

Ducati kusi wszystkich fanów sportowych maszyn bardzo mocny, a przy tym i lekkim modelem 1199 Panigale. Bolończycy wsadzili w ramę typu monocoque 195-konną jednostkę, oczywiście w układzie V.

Masa 1199 Panigale wraz z paliwem ma nie przekraczać 192 kilogramów, co biorąc pod uwagę, że motocykl wyposażony ma być ABS, system kontroli trakcji i ustawienia zawieszeń, jest naprawdę znakomitym wynikiem.

Honda

Honda Motor Company przygotowała najwięcej nowych motocykli na 2012 rok. Po pierwsze styliści we współpracy z inżynierami przygotował trzy modele napędzane 2-cylindrowym silnikiem o pojemności 670 ccm, którego jedną z głównych zalet ma być oszczędność paliwa i bardzo dobra elastyczność.

Pierwszy z nich to maksi skuter, który posiada stalową ramę i prowadzić się ma – według zapowiedzi producenta – jak klasyczny motocykl. Integra, bo tak nazywa się nowy miejski roller Hondy, toczyć się będzie na 17-calowych koła, a jednostka napędowa współpracuje z drugą generacją dwusprzęgłowej skrzyni biegów DCT (Dual Clutch Transmission).

Pozostałe dwa motocykle to naked NC 700 S oraz stylizowany na turystyczne enduro NC 700 X, których cena i spalanie zachęcać mają do zakupu nowego dwukołowego pojazdu pomimo światowego kryzysu.

Koncern z Tokio pozazdrościł także chyba BMW, którego największy przedstawiciel rodziny GS-ów, czyli R 1200 GS, jest najlepiej sprzedającym się modelem w gamie bawarskiego producenta.

Dlatego Honda wystawiła do walki o zamożniejszych klientów Crosstourer’a – ciężkie turystyczne enduro napędzane pochodzącym z modelu VFR 1200 silnikiem V4 o mocy 130 KM i maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 126 Nm.

Widlasta jednostka napędzana tylne koło wałem współpracować będzie z opcjonalną skrzynią biegów DCT. Fanów jednośladów typu adventure ucieszy także obecność systemu kontroli trakcji, czy układu C-ABS.

Wśród nowości na obecny rok Honda zaprezentowała dwa nowe skutery Vision 50 oraz Vision 110, a ponadto olbrzymi GL1800 Gold Wing 2012 otrzymał m.in. interfejs z 6 dodatkowymi głośnikami  z gniazdem dającym połączyć iPod’a, iPhone’a czy pendrive’a. Nowy wygląd „złotego skrzydła” został podkreślony nowymi kuframi i stylowymi owiewkami.

Honda CBR 1000 RR Fireblade, która obchodzi właśnie 20-lecie serii CBR, w specyfikacji 2012 została wyposażona w kilka kosmetycznych gadżetów, jak ciekłokrystaliczny panel instrumentów z lap timerem, wskaźnikiem zapiętego biegu i obrotomierzem z czterema trybami wyświetlania, nowym przedni widelcem "Big Piston" marki Showa, czy tylny dwururowy amortyzator od tego samego producenta.

Niestety, fani "cebry" nie doczekali się ciągle układu kontroli trakcji, ani układu C-ABS.

Segment motocykli turystycznych, w wersji zdecydowanie bardziej sportowej, uzupełnia nowa, udoskonalona VFR1200F, która dzięki kontroli trakcji i większemu zasięgowi jest teraz dużo ciekawszą propozycją.

Kawasaki

Inżynierowie z Akashi w ostatnim czasie mają bardzo dużo pracy, gdyż w zasadzie co sezon prezentują nowe bądź mocno zmodernizowane jednoślady z logo Kawasaki.

Najciekawszą propozycją jest chyba uterenowiony Versys 1000, którego 4-cylindrowy, rzędowy silnik o pojemności 1 043 ccm pochodzi z nakeda Kawasaki Z1000, jednak jego moc zmniejszono do 118 KM (osiągane przy 9 000 obr./min).

Spece od silników zwrócili jednak uwagę na lepsze oddawanie mocy dużego Versysa w zakresie niskich i średnich obrotów (102 Nm przy 7 700 obr./min.).

Dla fanów kompaktowych nakedów Kawasaki przygotowało po raz kolejny odświeżonego ER-6n oraz wersję z owiewką, czyli ER-6f.

Wśród szeregu zmian "ER-ki" wprowadzono m.in. nowy zestaw przyrządów, szersza o 20 milimetrów kierownica, wyższy o dwa centymetry 16-litrowy bak, gdzie tym razem umieszczono stacyjkę.

Suzuki

Suzuki w tym roku nie przygotowało żadnych rewolucyjnych premier. W nowym GSX-R1000 poddano modyfikacji ramę, widelec przedni „Big Piston” oraz udoskonalono zaciski przedniego hamulca Brembo (typu monoblok z tarczami cieńszymi o 0,5 mm i lekkimi zaciskami).

Silnik „giksery" otrzymał tłoki pochodzące z motocykli startujących w MotoGP, które są o 11% lżejsze od standardowych. Poza tym udoskonalono układ wydechowy - teraz jest on skonfigurowany w układzie 4-2-1. Dzięki tym zmianom GSX-R1000 lepiej reaguje na otwarcie przepustnicy, ma większą moc w średnim zakresie obrotów, mniejsze zużycie paliwa (o ok. 8%) oraz jest lżejszy od poprzedniej wersji o 2 kilogramy.

W tym sezonie dostępny będzie w salonach zaprezentowany już w zeszłym roku V-Strom 650 ABS, który zastąpi popularnego na naszych drogach DL-a.

Debiutujący w 2011 roku naked GSR 750 wzbogacono o wersję z systemem ABS.

Triumph

Brytyjska marka Triumph będzie obchodziła w tym roku 110-tą rocznicę istnienia, a w tym sezonie w salonach sprzedaży pojawi się Tiger Explorer – pierwszy pojazd Triumph’a wyposażony w przepustnicę „ride-by-wire”, tempomat, wyłączany ABS i kontrolę trakcji w wyposażeniu standardowym.

Konkurujący z BMW R 1200GS Triumph Tiger Explorer posiada stalową ramę, a toczyć się będzie na 19-calowym przednim kole oraz 17-calowym z tyłu (obręcze wykonano ze stopów lekkich). Tak jak w przypadku GS-a, czy Hondy Crosstourer jednoślad wyposażono w jednostronny wahacz.

Bazując na sukcesie podkręconej wersji modeli Street Triple i Daytona 675, Triumph przedstawił wersję Speed Triple R. Pracując ściśle ze szwedzkim producentem zawieszeń, firmą Öhlins, model Speed Triple R został wyposażony w najnowsze zawieszenie NIX30 o średnicy 43mm z przodu, oraz w najwyższej jakości zawieszenie TTX36 z tyłu.

Aby zminimalizować masę nieresorowaną jak tylko to możliwe, zastosowano pięcioramienne obręcze kół z aluminium od PVM lżejsze o ponad 1,7kg od tych zastosowanych w standardowej maszynie co skutkuje jeszcze lepszą sterowalnością i zwinnością motocykla.

W Speed Triple R zastosowano ponadto 4-tłoczkowe zaciski radialne monoblock od włoskiego Brembo. Hamulce dodatkowo wyposażone są we wyłączany ABS dostępny jako wyposażenie opcjonalne. Razem, koła i hamulce dają sprawniejsze o 5% hamowanie w porównaniu ze standardowym modelem Speed Triple.

Dla fanów filmu „Wielka ucieczka”, Brytyjczycy przygotowali wyjątkową gratkę.Bazująca na klasycznym modelu Bonneville T100 edycja specjalna „Steve McQueen”, stylizowana jest na Triumph’a Trophy TR6 – motocykl, którym ten amerykański aktor wykonywał osobiście sceny kaskaderskie w tym obrazie z 1963 roku.

Triumph Steve McQueenTM Edition wyprodukowana zostanie tylko w liczbie 1 100 sztuk.

Yamaha

Japoński koncern Yamaha przygotował na ten sezon nową wersję maksi skutera T-Max, który zyskał agresywniejszą stylistykę, większą pojemność jednostki napędowej (teraz 530 ccm), która osiąga 46 KM przy 6750 obr./min.

Dla fanów torowej jazdy przygotowano siódmą generację YZF-R1 z kontrolą trakcji - system, którego nie doczekali się fani nowej Hondy Fireblade.

Karol Biela

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie