Inżynierowie z działu rozwoju silników wysokoprężnych Audi bazując na sprawdzonej już technologii diesla z bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowaniem, włączyli do najnowszej generacji TDI pakiet innowacyjnych rozwiązań.
Nowy system Piezo Common Rail z ciśnieniem wtrysku 2000 bar, układ recyrkulacji spalin o wysokiej efektywności oraz zoptymalizowane turbodoładowanie powodują znaczne zmniejszenie ilości zanieczyszczeń. Po raz pierwszy zastosowano też czujniki w komorze spalania, które
umożliwiają jeszcze bardziej precyzyjną regulację procesów spalania w silniku.
Nowa generacja TDI będzie miała także system ultra low emission, który redukuje emisję tlenków azotu o 90 proc. Wykorzystuje on AdBlue (roztwór mocznika), który jest wtryskiwany w minimalnej ilości przed katalizatorem DeNox. Cały system ultra low emission składa się z katalizatora, modułu dozowania, zbiornika AdBlue i ogrzewanych przewodów oraz wielu czujników. Dodatkowy katalizator utleniający i regulowany filtr cząstek stałych o dużej skuteczności uzupełniają układ oczyszczania spalin.
W przyszłości wiele modeli TDI i TFSI Audi będzie dysponowało nowoczesnym systemem zarządzania energią, wykorzystującym fazy toczenia się i hamowania do pozyskiwania i magazynowania energii elektrycznej. Ponadto rozwinięty zostanie system Start-Stop następnej generacji, odpowiedni do poziomu komfortu oferowanego przez markę Audi.
Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?