Nowocześniejsze TDI w Audi

(mp)
Fot. Audi
Fot. Audi
W połowie 2008 r. Audi wprowadzi do produkcji seryjnej superczyste silniki wysokoprężne.

Inżynierowie z działu rozwoju silników wysokoprężnych Audi bazując na sprawdzonej już technologii diesla z bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowaniem, włączyli do najnowszej generacji TDI pakiet innowacyjnych rozwiązań.

 

Nowy system Piezo Common Rail z ciśnieniem wtrysku 2000 bar, układ recyrkulacji spalin o wysokiej efektywności oraz zoptymalizowane turbodoładowanie powodują znaczne zmniejszenie ilości zanieczyszczeń. Po raz pierwszy zastosowano też czujniki w komorze spalania, które

Fot. Audi
Fot. Audi

umożliwiają jeszcze bardziej precyzyjną regulację procesów spalania w silniku.

Nowa generacja TDI będzie miała także system ultra low emission, który redukuje emisję tlenków azotu o 90 proc. Wykorzystuje on AdBlue (roztwór mocznika), który jest wtryskiwany w minimalnej ilości przed katalizatorem DeNox. Cały system ultra low emission składa się z katalizatora, modułu dozowania, zbiornika AdBlue i ogrzewanych przewodów oraz wielu czujników. Dodatkowy katalizator utleniający i regulowany filtr cząstek stałych o dużej skuteczności uzupełniają układ oczyszczania spalin.

W przyszłości wiele modeli TDI i TFSI Audi będzie dysponowało nowoczesnym systemem zarządzania energią, wykorzystującym fazy toczenia się i hamowania do pozyskiwania i magazynowania energii elektrycznej. Ponadto rozwinięty zostanie system Start-Stop następnej generacji, odpowiedni do poziomu komfortu oferowanego przez markę Audi.

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty