Zaangażowanie koncernu Honda w kwestię bezpieczeństwa najlepiej oddaje firmowy slogan 'Safety for Everyone' (ang. "Bezpieczeństwo dla wszystkich“). Jak zapewnia producent, Bezpieczeństwo kierowców, pasażerów, pieszych oraz wszystkich pozostałych użytkowników dróg było priorytetem projektantów nowej generacji modelu Civic.
**CZYTAJ TAKŻE
Oficjalne zdjęcia nowej Hondy CivicKolejne szczegóły nowej Hondy Civic**
- "Honda posiada nowoczesny ośrodek rozwojowo-badawczy w Tochigi, gdzie mogliśmy przeprowadzić liczne testy zderzeniowe nowej generacji modelu Civic z pojazdami o różnej masie i gabarytach. Auto przetestowano w szeregu scenariuszy zderzeniowych rozgrywanych przy różnych prędkościach. Chcieliśmy mieć pewność, że zaoferujemy nabywcy produkt gwarantujący najwyższy, realny poziom bezpieczeństwa" - wyjaśnia Mitsuru Kariya, kierownik zespołu projektowego modelu Civic.
Jednym z rozwiązań, które ma to umożliwić, jest zaawansowana struktura nadwozia ACE (ang. Advanced Compatibility Engineering), czyli wielokątna rama, która ma za zadanie zapobiegać deformacji kabiny, rozpraszając energię zderzeniową z dala od niej.
- "Technologia, która pomaga uniknąć wypadku jest równie ważna jak systemy chroniące podróżnych, gdy już do niego dojdzie. Dlatego w nowej, europejskiej generacji modelu Civic zadebiutuje system ograniczający skutki kolizji CMBS“ - dodaje Kariya. System CMBS (ang. Collision Mitigation Braking System) monitoruje prędkość samochodu oraz dystans pozostały do pojazdu bezpośrednio go poprzedzającego, ostrzega kierowcę po wykryciu realnego ryzyka wypadku i redukuje siłę zderzenia, gdy kolizji nie da się już uniknąć.
Nowa generacja modelu Civic posiada również szereg rozwiązań mających na celu ochronę pieszych. - "Jestem niezmiernie dumny, iż Honda znajduje się w czołówce producentów oferujących systemy chroniące pieszego. Tej kwestii poświęcono szczególnie wiele uwagi podczas prac nad nową wersją modelu Civic," zdradza Julian Warren, starszy inżynier ds. bezpieczeństwa. Rozwiązania te obejmują m.in. zawiasy wycieraczek, które odłamują się przy zderzeniu z pieszym oraz mocowania przednich błotników pochłaniające energię uderzenia.
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?